Článek
Jozef Kabaň je pravou rockovou star světa automobilového designu. Jeho hvězda strmě vystřelila vzhůru – s podporou Volkswagenu vystudoval věhlasnou Royal College of Art, pod křídly koncernu pak vedl návrh exteriéru rychlostního rekordmana Bugatti Veyron, na svědomí má i dvojčata VW Lupo a Seat Arosa. Poté šéfoval týmu exteriérového designu Audi a následně nastoupil jako šéfdesignér v mladoboleslavské Škodě. Tam za svého téměř desetiletého působení mimo jiné navrhl úspěšný Superb a Kodiaq, ale také poněkud kontroverzní čtyřoký facelift Octavie. Fanoušci možná trochu remcali, ale jinak mu v tu chvíli svět ležel u nohou.
Jenže pak přišel v roce 2017 podivný rozkol a Kabaň musel Škodu narychlo opustit směrem k BMW, kde získal post šéfdesignéra. Ale místo toho, aby dal tvář celé nové generaci produktů, jak bývá u podobných štací šéfdesignérů zvykem, podepsal se pouze pod novou řadu 5 a luxusní řady 7 a po dvou letech přišlo další stěhování k Rolls-Royce. V kuloárech se šeptalo cosi o „odklizení“…
Asi na tom něco bude, protože nyní, po pouhém půl roce, oznámil Jozef Kabaň úmysl ukončit spolupráci s britskou značkou i s celou BMW Group. U Rolls-Royce se s ním slušně rozloučili a poděkovali mu za jeho přínosné, byť krátké působení, ale zjevně je tato situace dost zaskočila, protože náhradu teprve začnou hledat.
A co bude s Kabaněm? To možná aktuálně neví ani on sám, všechno je to příliš čerstvé. Rozhodně to ale nevypadá, že by se neosvědčil, spíš si prostě nesedl s interním prostředím BMW Group. Snad bude mít víc štěstí u příštího zaměstnavatele…