Článek
Zasvěcení vědí, ale pro vysvětlení ostatním se musíme vrátit v čase, a to do roku 1987. Novináři z amerického Road and Track si na rychlostní trať Ehra-Lessien přitáhli elitní skupinu supersportů té doby – a jedno jasně žluté upravené porsche. Jenže zúčastnění v podobě Lamborghini Countach, Ferrari 288 GTO a Porsche 959 neměli blednout jen před zářivým, kanárkově žlutým lakem Rufu CTR. Mimochodem teď už je vám asi jasné, proč dostal přezdívku „Yellow Bird“.
Chlapi od Rufu, dvorního úpravce Porsche, od počátku zamýšleli zuřivou variantu 911 verze 930, před kterou by i samotné Turbo vypadalo jen jako „rozšláplej Brouk“. Vzali tedy standardní Carreru s motorem „3.2“, převrtali motor na objem 3,4 litru a přidali jeden pár „šneků“. K dodržení efektivity turbodmychadel přihodili ještě dva mezichladiče, a monstrum s výkonem 470 koní bylo na světě.
A jelikož měl Yellowbird lehčí, a hlavně subtilnější a tudíž aerodynamičtější karoserii základní carrery, dosáhl v Ehra-Lessien během testu rychlosti 340 km/h. V roce osmdesát sedm! I sofistikovaná 959 jela „jen“ 317. A kdyby tam byla F40? To by měla smůlu, protože by jí pořád chybělo dobrých 17 km/h. A tehdy maximální rychlost měla obrovskou váhu.
Pro nahlédnutí do potenciálu auta vás nesmíme ochudit o archivní video z Nordschleife, kde testovací jezdec Stefan Roser předvádí, jak náročné (a jak pohledné) to je, řídit CTR v plném tempu. Samotná „jízda smrti na praseti“ začíná v čase 2:18.
CTR vyobrazené v galerii bylo původně postaveno pro Švýcarský trh, byť byl první majitel Němec. Jenže v továrně jim trvalo, než postavili CTR přesně podle jeho představ, a tak si „narychlo“ objednal i druhé. Když jeho vysněné auto konečně v únoru 89 dorazilo, nechal si obě.
Dnes má auto na fotografiích najeto lehce přes 52 tisíc km. Což není mnoho, ale na auto takto okrajového zaměření to není ani málo. Je vidět, že se tu nebavíme o žádné „leštěnce“. Do aukce míří 25. srpna u RM Sotheby’s, a očekává se, že cenovka se zastaví na jednom milionu dolarů.