Hlavní obsah

Skvělé, nebo zbytečné? Novitec upravil Ferrari 812 GTS

Foto: Novitec Group

Sluší se vůbec sáhnout na takový klenot, jako je Ferrari 812 GTS?

Ferrari 812 je velkolepý sportovní grand tourer s impozantním atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,5 litru – je vůbec logické, ba dokonce morálně vhodné upravovat takový pojízdný klenot? Německý úpravce Novitec si myslí, že to vlastně vůbec není na škodu, a tak se pokusil vylepšit již prakticky dokonalé auto – podařilo se?

Článek

Společnost Novitec Group sídlící v německém Stettenu nepatří zrovna k amatérům – mají tradici od roku 1989 a specializují se primárně na italské vozy značek Alfa Romeo, Ferrari a Fiat. Od roku 2007 rovněž provozují sesterskou společnost Tridente, která se, jak by mohl název napovídat, specializuje na úpravy vozů Maserati. Jen pro úplnost snad doplňme, že další divize zvaná Spofec pro změnu provádí úpravy luxusních korábů značky Rolls-Royce.

Foto: Novitec Group

Sportovní postoj zvýrazňuje snížený podvozek a zbrusu nová zakázková kola

Jednoho by napadlo, že s tolika zkušenostmi se jejich úpravy nebudou omezovat pouze na vzhled – a bylo by to správně. Výkon famózního dvanáctiválce se podařilo zvýšit z původních 800 na celých 840 koní, což je u již tak dost vypiplaného motoru velmi slušné. V Novitecu toho docílili nainstalováním nového výfukového potrubí a trochou černé magie v řídicí jednotce. Na přání klientů lze mít výfuk z Inconelu – materiálu, který je nesmírně lehký a zároveň skvěle odolává vysokým teplotám. Používají ho nejen špičkové hypersportovní vozy, ale i monoposty Formule 1.

Tato 812 GTS rovněž dostala sadu sportovních pružin, což vylepší ovládání a potlačí náklony karoserie. Kromě zvýšení výkonu a změny chování podvozku došlo také na jednu poměrně praktickou úpravu – na přední nápravě je hydraulické zařízení pro zvedání čumáku o nějaké čtyři centimetry, takže si při vyjíždění z krytého parkoviště neuříznete ostudu.

Aby úpravce dal vozu ještě sportovnější postoj, použil kromě sníženého podvozku také zbrusu nové ráfky s centrální maticí od firmy Vossen, na zakázku navržená pro model 812. Jde tedy vesměs o decentní úpravy vzhledu, avšak zároveň stále poutavé. Má to snad jen jedinou chybu, a sice že po snížení podvozku a zvětšení průměru kol tento vůz vyžaduje výhradně silnice hladké jako sklo – jako třeba v okolí francouzské Riviéry, která je ideálním „hřištěm“ pro auta jako 812 GTS.

Drtivá většina ostatních komponentů zůstala v původním stavu a to je jen dobře. Ano, tu a tam se najdou nějaké doplňky z odhaleného karbonu, ale nejde o žádnou divočinu. S odborností, kterou za ta léta v Novitecu nasbírali, již dobře vědí, že je lepší pouze umocnit charakter vozu, než jej úplně měnit – nemluvě o následném riziku ztráty hodnoty.

Naopak se z Novitecu pomalu, ale jistě stává jakýsi dvorní úpravce vzpínajícího se hřebce, a pro zákazníky jde tak o další způsob, jak se odlišit od přátel nebo obchodních partnerů s jejich „obyčejnými“ Ferrari. A fakt, že z už tak úžasné 6,5l V12 od maranellských motorářů dokázali dostat dalších skoro padesát koní – klobouk dolů.

Související témata:
Načítám