Hlavní obsah

Škoda Enyaq, co bude vypadat jako Lamborghini Urus!

Foto: Škoda Auto

Škoda Vision iV je předobrazem nové karosářské verze elektrického Enyaqu. Úspěch je zaručen již nyní

Nová elektrická Škoda Enyaq sklízí samá slova chvály, ale v Mladé Boleslavi se chystají další modely, které mají elektromobilitu v podání tuzemské automobilky udělat ještě atraktivnější. Podle všeho se už v příštím roce dočkáme Enyaqu se splývavou zádí ve stylu Lamborghini Urus!

Článek

Ano, je to tak! Napřed se na internetu objevily první snímky maskovaných prototypů prohánějících se v okolí Mladé Boleslavi a pak Alain Favey, šéf prodeje a marketingu společnosti Škoda, řekl v rozhovoru pro britský Autocar, že je plánováno více karosářských variant. „Myslíme si, že Enyaq je dokonalým správným krokem a bude existovat řada Enyaqů, které budou v průběhu let rozšiřovány.“

Foto: Škoda Auto

Bude mít sériový Enyaq Coupe identickou záď? To se dozvíme nejpozději v příštím roce!

Enyaq s karoserií kupé se podle všeho objeví už příští rok. „Prototypy už skutečně existují a testují se nejen v Česku,“ řekl nám zdroj z automobilky pod podmínkou anonymity. „Tato karosářská verze vznikla paralelně s již představeným modelem a její uvedení na trh bylo od začátku jen otázkou načasování. Předek auta je totožný s běžným Eynaqem, změny se odehrávají až od béčkového sloupku dál.“ Jinými slovy, Enyaq by mohl vypadat jako studie Vision iV a jsme zvědaví, na kolik splývavá silueta střechy ovlivní prostor na zadních sedadlech nebo velikost kufru.

„Ano, přirovnání ke studii Vision iV je trefné,“ přitakává náš zdroj. „Ale jen u kupé by zůstat nemělo.“ Je tedy otázkou, co bude následovat. Jako první vás nejspíš napadne nějaká prodloužená verze, nebo třeba dokonce třídvéřové provedení, ale realističtější jsou spíš modely ve stylu offroadové verze Scout .

Alain Favey v rozhovoru pro Autocar ještě řekl: „Škoda nemá žádné pevné plány pro svůj příští elektromobil, ale díky platformě MEB bude moci vyvíjet nové elektromobily rychleji než tradiční modely se spalovacími motory. Záleží na tom, jak rychle roste trh s elektromobily. Plánování pro elektrická auta je méně rigidní než v jiných segmentech a my nevíme, jaká bude poptávka na trhu s elektromobily. Ale domácí úkol jsme si udělali a jsme připraveni.“

Enyaq Coupé (jméno zatím nevíme) by konstrukčně mělo vycházet z již existujícího modelu, takže základem je podlahová platforma se zabudovanými trakčními bateriemi. V označení pak najdeme číslovku 60 nebo 80, označující kapacitu baterií. Menší baterie má kapacitu 62 kWh (využitelná kapacita 58 kWh), větší 82 kWh (využitelných je 77 kWh). Enyaq může mít pohon všech (dva elektromotory) nebo zadních (jeden elektromotor u zadní nápravy) kol. Dohromady budou čtyři varianty pohonu a vrcholem nabídky bude verze RS.

Co se ceny týče, tak verze kupé bude určitě dražší než již představený model, podle odhadů Autocaru by to mohlo být od třiceti do čtyřiceti tisíc korun. O cenách Enyaqu jsme psali zde.

„Nástup elektromobilů Škoda by měl značce umožnit růst podílu na západoevropských trzích,“ řekl Favey. Největšími trhy Škoda po Číně jsou Německo, Česko, Rusko a Polsko. „Největší potenciál máme na pro nás netypických trzích. Třeba v Norsku máme šest procent trhu, což je více než náš evropský průměr v zemi, kde si každý kupuje elektromobil a kde jsme nebyli příliš aktivní. To nás naplňuje optimismem.“

Maskované prototypy Enyaqu Coupe můžete vidět zejména v okolí Mladé Boleslavi a Hradce Králové. Jestli nějaký zahlédnete, zkuste ho vyfotit a pošlete nám ho do mailu, my váš snímek rádi zveřejníme!

Načítám