Hlavní obsah

Škodovka upravila Octavii G-Tec. Dojede dál a je výkonnější

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia G-Tec prošla modernizací

Vozy, které mimo standardního fosilního paliva pracují ještě s CNG, zažívají v posledních několika letech renesanci. Stlačený zemní plyn je dnes velmi moderní a u zákazníků žádaný. Není se tak co divit, že se Škodovka rozhodla Octavii G-Tec lehce poupravit. Nově zvládne na CNG ujet mnohem víc kilometrů.

Článek

Až doposud vozila Octavia CNG pod kapotou spalovací agregát o objemu 1.4 litru, ale po modernizaci automobilka vsadila na motor 1.5 TSI. Ten nabídne o 20 koní více než předchůdce, konkrétně velmi slušných 130. Důležitější ale je, jak si Škoda Auto pohrála s nastavením CNG. Zvolila hned trojici nádrží, přičemž dvě jsou vyrobeny z kompozitu a umístěny po zavazadlovým prostorem. Třetí z oceli se nachází za zadní nápravou.

Do všech se dohromady vejde 17,7 kilogramu plynu, což převedeno do pro nás zajímavější praxe znamená dojezd až 480 kilometrů. K tomu ale Octavia nabídne také benzinovou nádrž, jejíž objem je ovšem pouhých 11.8 litru. Nezapomínejte ale, že benzín je v tomto případě opravdu jen doplňkovým palivem, se kterým auto pracuje ve chvíli, kdy plyn dojde a slouží k dojezdu k nejbližší plnicí stanici.

Modernizovaná Octavia G-Tec je k dispozici ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, ale jen a pouze v karosářské variantě kombi a se sedmistupňovým DSG. Škodovka přidala také aplikaci Connect App, která mimo jiné ukazuje zbývající dojezd na CNG, benzin i celkový akční rádius. A to se bude hodit, protože Octavia G-Tec řidiči nenabízí manuální přepínání mezi CNG a benzinem.

Načítám