Hlavní obsah

Škodovka trhá rekordy! Má nejvyšší tržby v historii

Foto: Shutterstock

Tuzemská automobilka Škoda Auto zveřejnila své hospodářské výsledky za první polovinu letošního roku. Dosáhla rekordních čísel a jak už to v Mladé Boleslavi chodí, budou z toho pravděpodobně těžit i samotní zaměstnanci.

Článek

Škodovka v poslední době jede jako nikdy. Láme rekordy jak v prodejích, tak i v tržbách. Za první polovinu roku 2018 se prodalo dohromady 652 700 vozů s okřídleným šípem na kapotě. To je o 11,6 % více než rok předtím. A to se samozřejmě odrazilo i na tržbách.

Tržby za období leden až červen stouply Škodovce meziročně o 5,1 % a vyšplhaly se na rekordních 9,161 miliardy eur. To je vůbec poprvé v historii, kdy za prvních šest měsíců roku překročily hranici devíti miliard eur. Velký podíl na tom mají relativně nové modely Karoq a Kodiaq.

Foto: Škoda Auto

Srovnání letošních výsledků s těmi loňskými. Kam až mohou škodovácká čísla růst?

„Výsledek prvního pololetí ukazuje, že s naší Strategií 2025 jsme i nadále na správné cestě. Aktuální paleta produktů má u zákazníků vynikající ohlas. S novými vozy Fabia a Kodiaq RS budeme v naší modelové ofenzívě pokračovat i ve druhém pololetí. Přechod našich vozů na nový měřicí cyklus WLTP však zůstává i nadále výzvou,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier a neopomíná zdůraznit, že přechod na nový zkušební cyklus WLTP bude pro automobilky velkou zkouškou.

WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) je nový způsob testování emisí a spotřeby paliva, který probíhá přímo v reálném provozu. Je tak mnohem přesnější, ale i časově náročnější. Očekává se, že automobilky budou mít v druhé polovině tohoto roku kvůli přechodu na tento systém problémy s dodržováním termínů dodávek nových automobilů.

Ve Škodovce jsou s letošními čísly spokojeni a chtějí se nadále držet dlouhodobých plánů, kterým dali název „Strategie 2025”. Do konce roku 2020 chce mladoboleslavská automobilka představit celkem 19 nových modelů a v plánu je i nadále investovat do nových perspektivních technologií, jako je elektromobilita či digitální služby.

Dobré hospodářské výsledky automobilky znamenají dobré zprávy i pro zaměstnance. Škodovka je známá tím, že když se jí daří, rozdělí se o zisky i se svými zaměstnanci. Například loni na jaře dostal každý zaměstnanec Škody Auto bez ohledu na profesi k výplatě jednorázovou prémii ve výši 45 tisíc korun. Dalších prémií se pak zaměstnanci dočkali na konci roku. Odboráři podniku navíc na konci loňského roku vyjednali zvýšení prémií za pracovní výkon i příplatků za práci ve vícesměnných systémech.

Načítám