Hlavní obsah

Škodovka táhne celý koncern. Je druhou nejziskovější značkou

Foto: Archiv Garáž.cz

Mladoboleslavská značka vykázala za loňský rok rekodní tržby a to i přesto, že její prodeje nerostou stejným tempem. Díky poměru zisku a tržeb se tak v rámci koncernu vyhoupla před prémiové Audi.

Článek

Provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). K růstu prý pomohla optimalizace nákladů a mix objemu prodeje a nabídky produktů - uvádí se ve zprávě, kterou zveřejnila skupina Volkswagen. Tržby se zvýšily o 9,8 na 13,7 miliardy eur (370,2 miliardy korun).

Zisky Škody tak rostou mnohem rychleji než její prodeje. Podle již citované výroční zprávy loni Škodovka dokonce překonala sesterské Audi a s poměrem provozního zisku k tržbám 8,7 procenta se stala druhou nejziskovější značkou osobních aut v koncernu. Lepšího výsledku docílilo už je jenom Porsche, ale o pořádný kus - z tržeb dokáže vytvořit provozní zisk 17,4 procenta. Naopak hůře než Škoda je na tom luxusní Bentley s 5,5 procenta. Hluboko vzadu se krčí značka Volkswagen, která dlouhodobě neumí vydělat. Překvapením je celoroční zisk Seatu, který ovšem nadále zůstává nejslabším článkem koncernu.

Načítám