Článek
Abyste fakt o oblíbenosti vozů Škoda ve Velké Británii neměli pochyb, přidáme výsledky cen tamního velmi oblíbeného časopisu What Car?, které jsou udělovány každý rok už po několik let. Ta nejlepší auta v této soutěži vybírá odborná porota, a i za loňský rok se Škodovka se svými modely umístila více než dobře. Nejlépe se vedlo Octavii, která získala titul nejlepšího auta pro rodinu, což je mimochodem třetím triumfem tohoto modelu během posledních pěti let.
Výborně si ale vedl i Superb, který získal titul nejlepší kombi, titul o nejlepší městské auto vyhrála Škoda Citigo a nejlepším cenově dostupným luxusním autem se dle poroty stal model Superb. Asi nepřekvapí, že i nový Karoq si odnesl ocenění, konkrétně za nejlepší rodinné SUV. Asi nevadí, že jde spíše o crossover. Na tento úspěch se britské zastoupení Škodovky rozhodlo navázat a zákazníkům zde představilo Octavii ve verzi RS Challenge. Sama Škodovka o ní říká, že jde o historicky nejlepší Octavii RS, jaká kdy byla na britských ostrovech k dostání. Docela silná slova, co myslíte?
Ovšem celkem oprávněná. Hodně zaujme už exteriér auta, kterému vévodí 19“ litá kola v černém provedení, ale nechybí ani LED světlomety, černé znaky RS nebo černé koncovky výfuku. Vlastně to podle nás vypadá tak dobře, že bychom celkem brali, kdyby takto vyjížděly i standardní Octavie RS. Několik nových a zajímavých prvků nabídne taky interiér auta. Nechybí mu kůží čalouněný volant s logem RS, vnitřní osvětlení s možností výběru ze spousty barev nebo sportovně tvarovaná sedadla čalouněná Alcantarou. Ta mimochodem vypadají velmi dobře – i z fotek je jasné, že kromě pohodlí nabídnou dostatek jistoty při držení těla v zatáčkách.
Ovšem, co si budeme povídat, v tomto případě je asi nejdůležitější, co je pod kapotou. Najdete tam standardní agregát 2.0 TSI, který je naladěn na 245 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu. Z klidu na 100 km/h auto zrychlí za 6,6 sekundy a maximální rychlost se po zásahu omezovače zastaví na 248 km/h. Zákazníci si mohou vybrat buď šestistupňovou manuální převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Nechybí zde ale ani adaptivní podvozek DCC a elektronický samosvorný diferenciál VAQ.
A cena? Vůbec není špatná, až je nám líto, že je tahle Octavie určena jen pro trh ve Velké Británii. Verze kombi zde vyjde na 31 285 liber, tedy 915 000 Kč a verze liftback na 30 085 liber, tedy asi 880 000 Kč.