Článek
„V druhé polovině roku 2018 musíme počítat s dalšími omezeními z důvodu zavedení nového zkušebního cyklu WLTP. Dodávky některých modelů zákazníkům budou odloženy, “ stojí ve zprávě doslova. WLTP je nový zkušební cyklus měření spotřeby paliva, který by se měl víc blížit realitě. Procedura vychází ze skutečných jízdních dat, která byla získána z celého světa, a tento postup pomůže simulovat v laboratorních podmínkách situace reálného provozu. A škodovka přiznává, že právě WLTP společně s novými emisními standardy přivede všechny výrobce v roce 2018 do náročné situace.
To, že škodovka opět zlomila prodejní rekord, asi nikoho nepřekvapuje, děje se to už několikátým rokem po sobě. V první polovině roku 2018 dodala víc než 650 tisíc aut, což je nárůst o 10,8 procenta. „Výsledky prvního pololetí jasně dokazují, že naše modelová strategie zabírá. Zákazníci skvěle přijímají naši moderní a širokou modelovou paletu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier a doplnil, že na růstu se i nadále nejvíce podílely modely SUV Škoda Kodiaq a Karoq a že na největším trhu značky Škoda, kterým je Čína, byl minulý měsíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV jménem Kamiq. Zároveň však varoval, že druhá polovina roku by tak veselá být nemusela...

Infografika prodejů podle škodovky
Konkrétně v Boleslavi to znamená, že výroba aktuální Fabie je zcela rozebrána, a noví zákazníci si tak musejí počkat na nový model, který by měl přijít v srpnu. Jak nám ale prozradil jeden z dealerů, nejde jen o Fabie. „Předzásobili jsme se, jak jen to bylo možné, ale i tak to bylo málo a Fabie a Octavie máme vyprodané,“ řekl doslova. Podobné problémy ale opravdu řeší i ostatní značky, některé automobilky doslova odstavily svoje modely bez ohledu na jejich úspěšnost. „Všechny zkušebny v Evropě jsou vybukované na měsíce dopředu, není kde homologovat,“ řekl Zdeněk Zikmund z českého zastoupení Subaru. „V celé branži budou na podzim k mání nejspíš jen skladovky.“
Ale zpátky je škodovce, tady jsou ještě konkrétní prodejní čísla. Ani se nedivíme, že Citigo končí...
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 4 100; +28,6 %)
ŠKODA FABIA (17 500; -11,4 %)
ŠKODA RAPID (17 000; -3,2 %)
ŠKODA OCTAVIA (37 200; +6,1 %)
ŠKODA YETI (2 200; -67,2 %)
ŠKODA KAROQ (12 500; -)
ŠKODA SUPERB (12 500; -4,0 %)
ŠKODA KODIAQ (13 400; +34,8 %)
ŠKODA KAMIQ (200; -)

Prodeje jednotlivých modelů