Článek
„V druhé polovině roku 2018 musíme počítat s dalšími omezeními z důvodu zavedení nového zkušebního cyklu WLTP. Dodávky některých modelů zákazníkům budou odloženy, “ stojí ve zprávě doslova. WLTP je nový zkušební cyklus měření spotřeby paliva, který by se měl víc blížit realitě. Procedura vychází ze skutečných jízdních dat, která byla získána z celého světa, a tento postup pomůže simulovat v laboratorních podmínkách situace reálného provozu. A škodovka přiznává, že právě WLTP společně s novými emisními standardy přivede všechny výrobce v roce 2018 do náročné situace.
To, že škodovka opět zlomila prodejní rekord, asi nikoho nepřekvapuje, děje se to už několikátým rokem po sobě. V první polovině roku 2018 dodala víc než 650 tisíc aut, což je nárůst o 10,8 procenta. „Výsledky prvního pololetí jasně dokazují, že naše modelová strategie zabírá. Zákazníci skvěle přijímají naši moderní a širokou modelovou paletu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier a doplnil, že na růstu se i nadále nejvíce podílely modely SUV Škoda Kodiaq a Karoq a že na největším trhu značky Škoda, kterým je Čína, byl minulý měsíc úspěšně zahájen prodej kompaktního SUV jménem Kamiq. Zároveň však varoval, že druhá polovina roku by tak veselá být nemusela...
Konkrétně v Boleslavi to znamená, že výroba aktuální Fabie je zcela rozebrána, a noví zákazníci si tak musejí počkat na nový model, který by měl přijít v srpnu. Jak nám ale prozradil jeden z dealerů, nejde jen o Fabie. „Předzásobili jsme se, jak jen to bylo možné, ale i tak to bylo málo a Fabie a Octavie máme vyprodané,“ řekl doslova. Podobné problémy ale opravdu řeší i ostatní značky, některé automobilky doslova odstavily svoje modely bez ohledu na jejich úspěšnost. „Všechny zkušebny v Evropě jsou vybukované na měsíce dopředu, není kde homologovat,“ řekl Zdeněk Zikmund z českého zastoupení Subaru. „V celé branži budou na podzim k mání nejspíš jen skladovky.“
Ale zpátky je škodovce, tady jsou ještě konkrétní prodejní čísla. Ani se nedivíme, že Citigo končí...
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 4 100; +28,6 %)
ŠKODA FABIA (17 500; -11,4 %)
ŠKODA RAPID (17 000; -3,2 %)
ŠKODA OCTAVIA (37 200; +6,1 %)
ŠKODA YETI (2 200; -67,2 %)
ŠKODA KAROQ (12 500; -)
ŠKODA SUPERB (12 500; -4,0 %)
ŠKODA KODIAQ (13 400; +34,8 %)
ŠKODA KAMIQ (200; -)