Článek
V listopadu 2017 už v mateřském koncernu Škody moc dobře věděli, že se éra elektromobility blíží, ať se nám to líbí, nebo ne. A výrobou baterií, tedy naprosto elementární součásti každého elektromobilu, pověřil koncern právě naší domácí automobilku. Fáze příprav trvala bez dvou měsíců dva roky a spolkla dohromady 25,3 milionu euro.
Dnes potom sjela z výrobní linky vůbec první elektrická trakční baterie, určená pro koncernový elektromobil. Celková kapacita linky v Mladé Boleslavi je 150 000 kusů ročně a v budoucnu se plánuje i rozšíření. Na vlastní výrobě – ať už přímo či nepřímo, pracuje 200 lidí, kteří mají přímo na lince k dispozici ještě 13 robotů typu Kuka, určených na manipulaci s těžkými břemeny. Kvůli hmotnosti baterií musel být pak patřičně připraven i logistický sklad.
Vlastní bateriové články se ve Škodě pochopitelně nevyrábí, ale jsou nakupovány od externího dodavatele. Vše ostatní je však výrobkem Škody a vedle finální montáže se baterie na lince i testují a nabíjí před instalací do vozů.
Co se vlastních vozů týče, baterie z Mladé Boleslavi se použijí ve všech elektromobilech a plug-in hybridech značek Volkswagen, Seat, Audi a Škoda, stojících na koncernové modulární platformě MQB. Například v novém Porsche Taycan je tedy nenajdete, ale k vidění bude budou třeba v plug-in hybridním Superbu, jehož výroba začíná v Kvasinách během nadcházejících dní.
Vedle rozšíření kapacity na výrobu samotných baterií se v budoucnu plánuje i výroba dalších komponent do elektromobilů, ale i pokročilá technologie na recyklaci starých baterií.