Článek
Automobilové počítačové hry mám rád od dětství. Začínal jsme s takovými těmi kostičkovými formulemi od Accolade pro MS-DOS, později jsem ale objevil kouzlo rally. Přímo kultovní postavení u mne dodnes má Colin McRae Rally 2.0, která zapříčinila mnoho probdělých nocí u Playstationu. Chyběly tam ale automobily Škoda, což vyřešila hra Rally Championship, kde byla v nabídce Felicia Kit Car, v novější verzi i Octavia Kit Car.
Pro Playstation vyšla na přelomu tisíciletí i hra WRC Extreme a později WRC Extreme II. Vývoj druhého dílu trval 11 měsíců a znamenal snahu o co nejrealističtější ztvárnění tohoto krásného sportu. Proto tým objížděl všechny soutěže šampionátu a tratě dělal velmi věrně. Odměnou za úspěchy se hráči dostanou k bonusovým autům. Ty si navrhoval každý z tehdejších továrních týmů (Peugeot, Ford, Subaru, Škoda a Hyundai). Týmy a jejich designéři měly při jejich návrzích spojit moderní techniku a vzhled starých speciálů skupiny B. Týmy to vzaly jako prestižní úkol a předvedly to nejlepší.
Velmi vážně to bralo i Subaru, kde na návrhu pracoval Peter Stevens a David Lapwoth. Mě samozřejmě nejvíce lákala nepřekonatelná verze domácí Škody. Pravdou ale je, že speciál naší automobilky byl coby nejoriginálnější oceňován i samotnými tvůrci hry. Autorem modelu Octavia Extreme je Daniel Petr, v mnohém vycházel ze stávající Octavie WRC, částečně i z projektu Fabie WRC (hra byla představena na konci roku 2002, když už vývoj Fabie běžel) a z části také Audi Sport Quattro.
Vývojový tým kromě tvaru nespecifikoval ještě techniku – dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 650 koní v 7500 otáčkách a točivém momentu 700 Nm v 5000 otáčkách, spojen byl s šestistupňovou převodovkou. Hmotnost auta měla být 950 kg, z toho 60 % připadalo na zadní nápravu. Když vývojáři auto nakonfigurovali do hry, patřilo spolu s Peugeotem 206 Extreme upraveným dle slavné 205 T16 k nejrychlejším.