Článek
Octavia je pro českou automobilku naprosto klíčovým modelem. V roce 1996 šlo o první vůz nové generace vyvinutý zcela pod křídly mateřského koncernu Volkswagen s využitím koncernových komponent a know-how. Díky jejím špičkovým kvalitám museli konkurenti začít Škodovku skutečně respektovat. Lidé si ji navíc okamžitě zamilovali, a dodnes na ni tak nedají dopustit – především díky jedinečné kombinaci prostoru, praktičnosti, kvalitního zpracování, výbavy a variability, to vše za rozumnou cenu.
Následující dvě generace pokračovaly v jejích šlépějích a stavěly na stejných vlastnostech, proto se jim nebývale dařilo a prodeje šly neustále nahoru. Zatímco první generaci (1996-2004, do roku 2010 verze Tour) si pořídilo zhruba 1 440 000 zákazníků, té druhá (2004-2013) se prodalo více než 2 500 000 a vozy třetí generace (2012-2019) našly dokonce přes 2 600 000 šťastných majitelů.
Ve skutečnosti se však příběh modelu Škoda Octavia začal psát již v roce 1959, kdy se objevil první vůz tohoto jména. Šlo o notně přepracovanou a vylepšenou verzi předchozího modelu Spartak – oproti němu přicházela s inovovaným podvozkem (pevnější přední náprava odpružená vinutými pružinami se zkrutným stabilizátorem), motorem s hliníkovým blokem a dalšími vítanými novinkami. Octavia se ihned stala bestsellerem, na který se stály dlouhé fronty. Celkem se jí prodalo kolem 400 000 kusů, což nám dohromady dává těch jubilejních 7 milionů.
Od konce loňského roku se začíná prodávat Octavia číslo čtyři, která je svými kvalitami zase o pořádný kus dál. Má elegantní design, prostorný interiér (kufr povyrostl na 600 litrů u liftbacku a 640 litrů pro kombi), je našlapaná výbavou (novinkou jsou speciální ergonomická sedadla AGR nebo třízónová klimatizace), moderní technikou (LED Matrix světla, mild hybridní motory a plug-in hybridní varianta, průhledový displej, digitální přístrojový panel, infotainment s širokou online a mobilní konektivitou) a bezpečnostními jízdními asistenty (adaptivní tempomat kombinovaný s vedením jízdy v pruhu a asistentem pro jízdu v zácpě, tedy autonomní řízení na úrovni 2).
Jde tedy o naprosto špičkové auto, které si s konkurencí nezadá. Její ceny se přitom pořád pohybují na dostupné úrovni, jak je u vozů Škoda zvykem, takže má zaděláno na další prodejní úspěchy v Česku i po světě. Držíme jí palce a těšíme se na další překonané milionové milníky!