Hlavní obsah

Škoda Vision RS - tohle je „nový Golf“ z Mladé Boleslavi

Studie Vision RS naznačuje, jak bude vypadat nástupce RapiduVideo: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka představí na autosalonu v Paříži sportovně laděnou studii vozu Vision RS, což má to být vize nové kompaktní škodovky, která by se měla stát realitou možná už v příštím roce. A ano, je to přesně to auto, které náš špion již vyfotil na dálnici D11.

Článek

Pokud jste pravidelným čtenářem webu Garáž.cz, tak už to víte. Škodovka se hodlá výrazně prosadit v segmentu, kde Rapid neudělal tak velkou díru do světa, jak si v Mladé Boleslavi představovali, a tak se chystá nové auto postavené na nové platformě MQB, kterou bude sdílet třeba s Volkswagenem T-Roc. Alain Favey, globální prodejní a marketingový šéf společnosti Škoda před měsícem řekl: „Naše pozice v této třídě je slabá. A i když se aktuálně mluví hlavně o vozech SUV, tak segment rodinných hatchbacků pořád zákazníky zajímá, stále je srdcem evropského trhu. Nový Rapid bude mít společné prvky s Vision X a bude víc 'golfový'. Mezi extrémně úspěšnou Octavií a malou Fabií existuje mezera, kterou nám stávající Rapid Spaceback nezaplnil tak, jak jsme chtěli, proto jsme se rozhodli změnit náš přístup.“ A jak z kontextu vyplývá, Vison RS by měl být přesně předobrazem tohoto auta. Přidejte si k tomu fakt, že všechny tyhle studie jsou víceméně věrnými předskokany sériových vozů a máte tady nový Rapid.

Foto: Škoda Auto

Designová studie Škoda Vison RS

„Ale Rapid se jmenovat nebude. A nebude to ani Spaceback,“ prozradil Garáži dobře informovaný zdroj ze Škodovky. A pak víceméně omylem potvrdil to, co jsme se jen domnívali, že maskovaný vůz, který vyfotil náš čtenář na dálnici, je přesně tohle auto.

Tisková zpráva o designové studii RS upozorňuje zejména na výrazný vliv aerodynamiky na celkové tvary auta. Sériové určitě nebude mít tak agresivní přední nárazník, ale třeba světla by zůstat mohla, stejně jako zadní lampy a sportovně střižená záď s dominantním difuzorem a aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Škoda Vision RS je 4356 mm dlouhá, 1810 mm široká a jen 1431 mm vysoká; rozvor náprav činí 2650 mm. Nová škodovka taky ponese jako první model nápis Škoda na víku kufru - nahradí běžně používané logo s letícím šípem.

Nová škodovka s úplně novým interiérem

Přestože ani na jedné skici není vidět interiér auta, můžeme s jistotou prohlásit, špionážní fotky to koneckonců jen potvrzují, že nová škodovka bude mít úplně jinou palubní desku, než na jakou jsou stávající majitelé zvyklí. Rovněž se dočkáme nových sedadel.

Foto: Škoda Auto

Zadní partie auta mají výrazně sportovní charakter

Podle tiskové zprávy ukazuje Vision RS směr, jakým se bude rozvíjet design sportovních vozů Škoda s přívlastkem RS a současně připomíná 117letou historii motoristického sportu mladoboleslavské automobilky. Písmena RS, poprvé použitá v roce 1974 u soutěžních speciálů 180 RS a 200 RS, celosvětově proslavily úspěšné modely 130 RS. Od roku 2000 je Škodovka používá pro označování sportovně laděných vrcholných modelů.

Předpokládáme, že reálné fotky studie Vision RS Škodovka zveřejní ještě před pařížskou premiérou. Slibujeme, že je na Garáži uvidíte jako první. Zároveň jsme si jisti tím, že pod kapotou nového auta bude litrový tříválec jako základní motor a že nejprodávanější pohonnou jednotkou pro nový „Golf od Škodovky“ bude přeplňovaný čtyřválec 1,5 l. Při uvedení do prodeje by neměl být v nabídce žádný hybridní pohon, natož elektromobil. Ty Mladá Boleslav plánuje s jinými modely.

Každopádně pro nástupce Rapida se v Mladé Boleslavi už staví nová výrobní linka, vybraní  zaměstnanci se budou už brzy školit. Jde totiž o to, že nový vůz by měl být montovaný trochu jinak než stávající Rapid, a tak si bude muset všechno sednout. Samozřejmě, že vedení podniku počítá s takzvanou nultou sérií, která zkouší k oveření výrobních postupů, vychytání případných problémů a používá se na zátěžové testy. Tyto vozy do prodeje samozřejmě nepůjdou.

Dřív než nový Rapid bude úplně crossover 

Nástupce Škody Rapid by se měl podle všeho představit už příští rok, ale ještě před ním spatří světlo jiný úplně nový model - crossover vycházející ze studie X. Ten má podle interních plánů mladoboleslavská automobilka ukázat v první polovině příštího roku. Kromě toho, že to bude nový segment, tak by měl mít i hybridní pohonné ústrojí kombinující pohon klasického čtyřválce a elektromotoru.

Tak co? Jak se vám studie nové škodovky líbí? Podělte se s námi o svoje názory a připomínky v diskuzi!

Načítám