Článek
Po konci modelu Rapid (myslím původní osmdesátkové kupé Rapid s interním označením 743) se v nabídce mladoboleslavské automobilky žádné další kupé neobjevilo. Ovšem na poli konceptů to tak chudé nebylo, v Ženevě 2002 se totiž objevil působivý Tudor.
Velké, jasně červené auto na osmnáctipalcových kolech s chromovanými doplňky způsobilo u českých fanoušků poprask. Předek je jasný Superb s novým nárazníkem, ale vzadu je podstatně více elegance a stylu. Vnitřek byl spíše než na sportování vyroben pro dlouhé pohodlné cestování, ostatně celé auto je koncipováno jako stylové GT. Kožené čalounění a některé plasty byly v krémové barvě, horní část palubky však byla černá. Na přechodu obou barev byla chromovaná lišta. Netradičně modré podsvícení měly přístroje a podobný tříramenný volant měli možnost sevřít v rukou jen majitelé rychlých Octavií RS.
Je to ale škoda, protože auto bylo plnohodnotné a schopné jízdy. Používalo totiž techniku sériového Superbu. Šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 193 koní a točivým momentem 280 Nm majitelé první generace jistě dobře znají. Výkon šel na přední kola přes pětistupňový manuál. Oficiální výkonové hodnoty však Škoda Auto nikdy nezveřejnila, odhaduje se však maximálka 240 km/h a zrychlení na stovku za 8 sekund.
Bohužel, od počátku automobilka říkala, že to je jenom designové cvičení bez šancí na výrobu. Auto objelo několik autosalonů a nyní je umístěno v přístupné části depozitáře muzea v Mladé Boleslavi. Tam je většinou schválně postaveno tak, aby nebylo vidět rozbité zadní světlo a zašlá chromovaná lišta. Jenže i tak auto vypadá dost dobře a nás dodnes mrzí, že se do výroby alespoň pár kousků nedostalo.