Článek
Design Kodiaqu RS nebude nijak překvapivý. Základ pochopitelně zůstává ze standardního vozu a navíc přibývá jen pár aerodynamických prvků, křídlo na víku kufru, dvojice výfukových koncovek nebo úplně nová modrá barva, která slaví na Kodiaqu RS svůj debut. Už v základu bez příplatků se pak příď pochlubí LED světlomety a samozřejmě mřížkou chladiče s logem RS.
Uvnitř se vedle sportovních sedadel najdou hlavně standardně dodávané digitální budíky. Oproti klasické verzi celodigitální přístrojové desky ovšem dostane Kodiaq RS ještě jeden mód navíc, konkrétně s velkým centrálním otáčkoměrem na karbonovém pozadí.
Drobně diskutabilní je už nyní systém zesilování zvuku motoru. Podobně jako Octavia RS v aktuální třetí generaci obdrží i Kodiaq „Dynamic Sound Boost“ pouštějící do interiéru falešné dunění sání, aby se posádka cítila více vtažena do děje. Koneckonců přestože je motor Kodiaqu RS solidně výkonný, pořád se jedná o čtyřválcový diesel a jeho zvukový projev tedy poněkud pokulhává.
Konkrétně se pod kapotou nejvýkonnějšího Kodiaqu objeví motor 2.0 BiTDI, dosud známý třeba z Volkswagenu Passat nebo Arteon. Dvěma turby přeplňovaný diesel nabídne 240 koní výkonu a plných 500 N.m točivého momentu. Síla se ponese přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola. Dynamické vlastnosti Škoda zatím neodhalila.
Jediné, co z oblasti jízdní dynamiky víme, je čas kola na legendárním Nürburgringu. Závodnice Sabine Schmitz tady zajela Severní smyčku za 9 minut a 29 sekund, což Kodiaqu vysloužilo titul nejrychlejšího sedmimístného SUV na tomto okruhu. Tento rekord si ovšem Škoda vydobyla hlavně proto, že jej dosud nikdo jiný nestanovil.