Hlavní obsah

Škoda Superb poprvé odhaluje faceliftovanou tvář

Foto: Škoda Auto

Současná třetí generace Škody Superb je jednoznačně nejhezčím autem v současné nabídce Škody (ne-li v celé moderní historii), takže jsme jeho facelift vyhlíželi s napjatým očekáváním. Jak tohle chtějí vylepšit? A nebude se opakovat čtyřoký šok jako u Octavie? Konečně máme jasno!

Článek

Uf, to jsme si oddechli! Žádná designová revoluce se nekoná, krásný Superb půjde cestou opatrné evoluce. Pravda, předchozí náhodná pozorování testovacích aut na dálnicích a snímky uniklé z Číny tomu nasvědčovaly, ale když to teď máme oficiálně potvrzené, cítíme se mnohem klidněji…

Foto: Škoda Auto

Současná verze Škody Superb je pěkným autem a takovým zůstane i po faceliftu. Skvěle!

Takže, co je nového? Z první skici, kterou automobilka Škoda odhalila, můžeme říct jen to, že nový Superb dostane adaptivní full-LED světlomety (dosud byly xenony). Vzadu už full-LED světla byla, ale teď by k nim mohl přibýt dynamický blinkr po vzoru Scaly. Nový je také chromovaný pruh spojující LED mlhovky v přepracované spodní části nárazníku. No, a kromě toho, že faceliftovaný Superb dorazí s upravenou nabídkou kol (na obrázku má 19“ kola Vega z modelu Kodiaq), vám toho k designu už o mnoho víc říct ani nemůžeme.

Foto: Škoda Auto

Současný interiér taky odolává zubu času, takže se nic zásadně měnit nemuselo

V interiéru se toho taky asi příliš nezmění, protože Superb byl nositelem technologického pokroku v modelové nabídce Škoda, takže je vybavený těmi nejmodernějšími a nejlepšími prvky, které automobilka dokáže nabídnout. Má proto ambientní osvětlení, digitální přístrojový panel a dotykové infotainmenty s úhlopříčkou až 9,2“ s LTE online připojením (tady očekávejte nové funkce Škoda Connect) a bezdrátovým nabíjením telefonu. Úpravy se tak nejspíš dotknou jen zkvalitnění materiálů a dekorů, na které si zákazníci vlajkové lodi značky hodně potrpí.

Foto: Škoda Auto

Decentní změny a vylepšení se dotknou i elegantní a praktické verze kombi

Po technické stránce můžeme taky jen tipovat na základě toho, co Škoda v současné chvíli už umí. Už teď má Superb adaptivní podvozek s volitelnými jízdními režimy a řadu sofistikovaných jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat i aktivní vedení v pruhu), k nimž se pravděpodobně přidá ještě pokročilá verze sledování mrtvého úhlu Side Assist (novinka z modelu Scala – zadní radary vidí až 70 metrů daleko místo dřívějších 20 m) a autonomní parkovací asistent.

Foto: Škoda Auto

Jméno Superb má 85letou historii. I když je v něm několik dekád pauza...

Co se motorizací týče, oproti současné nabídce nečekejte žádné změny – současný Superb má všechny nové, procesem WLTP homologované motory (benzinové 1,5 TSI/110 kW a 2,0 TSI/200 kW, diesel zastupuje 2,0 TDI/110 kW a 140 kW), které lze kombinovat s pohonem všech kol anebo se sedmistupňovým automatem DSG). Novinkou ale bude verze plug-in hybrid s technikou z Passatu GTE, to znamená spojení benzinového motoru 1,4 TSI/110 kW a elektromotoru 85 kW s celkovým výkonem soustavy 160 kW a baterií 13 kWh, na kterou by měl ujet až 70 čistě elektrických kilometrů.

Takže takový by měl být nový Superb. Tedy pokud Škoda nepřijde s nějakým neočekávaným překvapením. A to se dozvíme již brzy, protože premiéra je naplánovaná u příležitosti hokejového mistrovství na Slovensku – a my budeme u toho, takže se můžete těšit na čerstvé zpravodajství přímo z místa činu!

Načítám