Článek
Slavia vypadá dost „funky“ a taky docela roztomile, což je dáno hlavně relativně krátkou přídí, na níž navazuje opticky dost dlouhá záď. A právě od čelního okna dozadu se žáci pod vedením svých učitelů, mistrů a lidí z designového oddělení Škody, vyloženě činili.
Chybějící střecha, která má v konstrukci vozu dost podstatný vliv na pevnost karoserie, musela být suplována výrazně zesílenou podlahou. Značným zásahem do konstrukce jsou také „zmizelé“ zavařené zadní dveře a přepracované víko zavazadelníku s černým spojlerem. Nepřehlédnutelná jsou obří dvacetipalcová kola z Kodiaqu RS, obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 ZR20 – ty dají pohodlí jízdy asi poněkud na frak, ale v tomto případě to není žádný problém – koneckonců jedná se hlavně o „showcar“ na vystavování. Byť je plně funkční.
Předními dveřmi s malými okny navazujícími na A sloupky se dostaneme do dvoumístného interiéru. Standardní sedadla jsou vyměněna za sportovní sedadla Sparco, která jsou potažená perforovanou kůží. Zajímavě vypadá přešitý volant (nový dvouramenný typ, který debutoval v Octavii) a hlavice voliče převodovky. Zadní část interiéru zmizela pod krytem s aerodynamicky modelovanými výběžky za hlavami posádky. Co přesně se pod krytem ukrývá, to Škodovka nezmiňuje, ale dost místa je věnováno audiosystému. Subwoofer v autě má totiž ohromný výkon 2 250 W, zbytek reproduktorů (z nichž čtyři jsou umístěny přímo na čele krytu za posádkou) potom 320 W.
Digitální přístrojová deska však zůstala jako v sériovém autě, a to samé platí pro palubku a dotykový displej infotainmentu. Pod panelem klimatizace se však objevuje jedna zajímavost, a sice malý dotykový displej od ovládání podsvícení. Pod vnějšími prahy se totiž nachází diody, které umí svítit na zem (tak jako to uměly „neony“ v Rychle a Zběsile a NFS: Underground). Vedle čtyř základních barev umí diody pod auto svítit ještě barvami české trikolóry. Když už jsme u osvětlení, prosvícena jsou také kola, boční linie karoserie, loga značky a přední maska. Speciální bílý lak pak obsahuje fosforeskující částečky.
Někoho možná zklame, že motor s převodovkou zůstal zachován. Čtyřválec 1.5 TSI má stále 150 koní jako ve standardním autě a je spojen se sedmistupňovou DSG převodovkou a pohonem předních kol. Jiný je ale výfukový systém, takže lze předpokládat, že Slavia dostojí sportovnímu vzezření a bude mít pěkný zvuk.
Slavia coby sedmý žákovský vůz vznikla ke 125. výročí značky a jak už bylo řečeno, jedná se o auto určené hlavně na vystavování. Zakoupit jej opravdu nelze a ani to nevypadá, že by Škoda do budoucna nějaký produkční otevřený spider chystala. I když mohla by to být docela zábava, co myslíte?