Článek
Slavia vypadá dost „funky“ a taky docela roztomile, což je dáno hlavně relativně krátkou přídí, na níž navazuje opticky dost dlouhá záď. A právě od čelního okna dozadu se žáci pod vedením svých učitelů, mistrů a lidí z designového oddělení Škody, vyloženě činili.
Chybějící střecha, která má v konstrukci vozu dost podstatný vliv na pevnost karoserie, musela být suplována výrazně zesílenou podlahou. Značným zásahem do konstrukce jsou také „zmizelé“ zavařené zadní dveře a přepracované víko zavazadelníku s černým spojlerem. Nepřehlédnutelná jsou obří dvacetipalcová kola z Kodiaqu RS, obouvající pneumatiky o rozměru 235/30 ZR20 – ty dají pohodlí jízdy asi poněkud na frak, ale v tomto případě to není žádný problém – koneckonců jedná se hlavně o „showcar“ na vystavování. Byť je plně funkční.

To, že jde původně o hatchback, se v proporcích nezapře. I tak je ale Slavia moc hezký spider
Předními dveřmi s malými okny navazujícími na A sloupky se dostaneme do dvoumístného interiéru. Standardní sedadla jsou vyměněna za sportovní sedadla Sparco, která jsou potažená perforovanou kůží. Zajímavě vypadá přešitý volant (nový dvouramenný typ, který debutoval v Octavii) a hlavice voliče převodovky. Zadní část interiéru zmizela pod krytem s aerodynamicky modelovanými výběžky za hlavami posádky. Co přesně se pod krytem ukrývá, to Škodovka nezmiňuje, ale dost místa je věnováno audiosystému. Subwoofer v autě má totiž ohromný výkon 2 250 W, zbytek reproduktorů (z nichž čtyři jsou umístěny přímo na čele krytu za posádkou) potom 320 W.

Slavia je sice na ukazování, ale pořád naprosto funkční
Digitální přístrojová deska však zůstala jako v sériovém autě, a to samé platí pro palubku a dotykový displej infotainmentu. Pod panelem klimatizace se však objevuje jedna zajímavost, a sice malý dotykový displej od ovládání podsvícení. Pod vnějšími prahy se totiž nachází diody, které umí svítit na zem (tak jako to uměly „neony“ v Rychle a Zběsile a NFS: Underground). Vedle čtyř základních barev umí diody pod auto svítit ještě barvami české trikolóry. Když už jsme u osvětlení, prosvícena jsou také kola, boční linie karoserie, loga značky a přední maska. Speciální bílý lak pak obsahuje fosforeskující částečky.
Někoho možná zklame, že motor s převodovkou zůstal zachován. Čtyřválec 1.5 TSI má stále 150 koní jako ve standardním autě a je spojen se sedmistupňovou DSG převodovkou a pohonem předních kol. Jiný je ale výfukový systém, takže lze předpokládat, že Slavia dostojí sportovnímu vzezření a bude mít pěkný zvuk.
Slavia coby sedmý žákovský vůz vznikla ke 125. výročí značky a jak už bylo řečeno, jedná se o auto určené hlavně na vystavování. Zakoupit jej opravdu nelze a ani to nevypadá, že by Škoda do budoucna nějaký produkční otevřený spider chystala. I když mohla by to být docela zábava, co myslíte?