Článek
Psal se rok 1896, když někdejší mladoboleslavská společnost Laurin & Klement – prapředchůdce dnešní Škody Auto – představila Slavii. Značku jízdních kol, která se zapsala do historie coby vůbec první vlastní produkt firmy.
A právě ke slovanskému jménu Slavia se teď Škodovka vrací u svého sedmého žákovského vozu, který je zároveň součástí oslav výročí 125 let existence značky. Tradice žákovských vozů, na kterých pracují přímo žáci Středního odborného učiliště Škoda v Mladé Boleslavi, sahá do roku 2014 a dosud vzniklo vozů šest. Žákovské vozy jsou vždy založeny na některém sériovém modelu, ovšem zcela se vymykají jeho standardní filozofii. Na galerii dosavadních žákovských vozů se můžete podívat zde:
Stejnou cestou jako šest jeho předchůdců jde i nový žákovský vůz Slavia, který se v plné síle představí za tři týdny. Konkrétně jde o hatchback Scala, předělaný do podoby otevřeného dvoudveřového spideru. Jak vlastně bude vůz vypadat, ilustruje designový náčrt z letošního března.
Fešně vypadajícímu spideru Slavia na bázi Scaly by neměly chybět aerodynamické „krovky“ za hlavami dvoučlenné posádky, ale zajímavá je také podoba zadního nárazníku, který má na ilustraci centrálně vyvedenou výfukovou koncovku. Tisková zpráva potom zmiňuje i další změny v designu vedoucí k ryze sportovnímu vzhledu.
Finální podoba by tedy mohla být nadmíru zajímavá, ovšem pokud se někdo těší, že se sportovně laděný spider probojuje ve Škodě až do výroby, bude bohužel zklamán. Stejně jako u všech předešlých žákovských vozů, jedná se i tentokrát pouze o studii, u níž jde především o vzdělávání a motivaci žáků.