Článek
První SUV, tedy v překladu víceúčelová terénní auta (v podstatě off-roady, které se na silnici chovaly spíš jako klasický osobní vůz a méně jako rozpustilý žebřiňák) vznikla už na počátku 60. let (dohady, jestli to byl Chevrolet Suburban, nebo Jeep Wagoneer, tentokrát nechme stranou) a jejich popularita od té doby utěšeně roste. Největší boom zažívají v posledních dvou dekádách, což potvrzuje i nedávná historie automobilky Škoda.
Prvním SUV z Mladé Boleslavi byl kompaktní Yeti, který se narodil v roce 2009. Od davu se odlišoval především nezvyklým vzhledem se dvěma kulatými světlomety a promyšlenou praktičností podpořenou variabilním interiérem se zadními sedačkami VarioFlex. U zákazníků si tak získal velkou oblibu, což potvrzuje 684 500 prodaných kusů do ukončení výroby v roce 2017.

Prvním z rodu SUV Škoda byl vynikající a sympatický Yeti
Potom už to šlo v rychlém sledu – v roce 2016 přišel velký Kodiaq se sedmimístným interiérem (dokonce i ve sportovní verzi RS), o rok později střední Karoq, prostornější a dospělejší následovník Yetiho, a v roce 2019 malý Kamiq (tedy on zase tak malý není, je to vlastně jen mírně zvýšená verze Scaly – proto se také jako jediný musí obejít bez pohonu všech čtyř kol). Každý z nových modelů se na trhu výborně etabloval, není proto divu, že na druhý vyrobený milion kusů stačilo Škodovce jen posledního 2,5 roku.

Obliba SUV neustále roste a je to poznat i na odbytu vozů Škoda
Horkou novinkou mezi SUV Škoda je pak Enyaq iV, s nímž automobilka vstupuje do nové éry elektromobility (a ještě letos bude následovat varianta GT se splývavou zádí ve stylu SUV-kupé). Snad ho čeká stejný úspěch jako jeho konvenční sourozence. Již tento měsíc se také představí zcela nové SUV Kushaq určené pouze pro indický trh. Ostatně výroba SUV s okřídleným šípem ve znaku není výsadou továren v Česku, tyto vozy sjíždějí také z linek na Slovensku, Ukrajině, v Rusku a samozřejmě také Číně, kde se nabídka modelů Škoda poněkud liší od té evropské.

SUV Škoda se vyrábějí hned v několika koutech světa
Obliba SUV v budoucnu bezpochyby klesat nebude – automobilky je na trh přivádějí ve všech možných i nemožných podobách a velikostech a zákazníci je nadšeně kupují jako horké housky na krámě. SUV jsou dnes sázkou na jistotu, takže jich na silnicích uvidíme ještě více než dnes. A spousta z nich bude mít určitě na přídi hrdý znáček Škoda.