Článek
Dost možná ještě vzpomenete na loňský koncept Vision RS, který byl předobrazem právě Scale. Mnoho prvků se z konceptu do produkční verze nepřeneslo, a právě Monte Carlo je sem ve velkém vrací zpátky. Scala dostala třeba volitelná osmnáctipalcová litá kola s černým designem a broušenými čelními plochami. I další detaily kolem dokola vozu značně potemněly. Mezi Bi-LED světlomety se nachází třeba mříž chladiče s černým lemováním a černý je i lesklý spojler pod nárazníkem, kryty zrcátek nebo nástavce bočních prahů.
Standardně je Scala ve výbavovém stupni Monte Carlo vybavena zatmavenými zadními skly, tónovaným panoramatickým oknem a prodloužením zadního okna. Podstatnou novinkou na zádi je taky přenesení nápisu Škoda na víku kufru do černé barvy. Byť nemůžu se zbavit dojmu, že se černý nápis na černém skle poněkud ztrácí.
Standardem jsou vzadu i plně LED svítilny s dynamickými „vyjížděcími“ směrovkami, černý střešní spojler a výrazný difuzor – byť samozřejmě bez aerodynamické funkce.
Uvnitř Scaly v nové vrcholné výbavě se pak nachází ergonomická sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, pošitá speciálním potahem do kombinace černé a rudé barvy. Toto barevné schéma se dále nese celým interiérem. Ve dveřích i v palubní desce se objevují rudé linky a prošívání rudou nití lze nalézt na tříramenném multifunkčním volantu nebo na manžetách voliče převodovky a ruční brzdy.
Po stránce motorizací není Monte Carlo nijak omezeno ani zvýhodněno a nabídne přesně stejná pohonná ústrojí, jaká jsou k vidění ve zbytku ceníku. K mání je tedy litrový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách a ve verzi na CNG, výkonný čtyřválec 1.5 TSI Evo, ale i úsporný naftový čtyřválec 1.6 TDI.
Veřejnosti se Scala Monte Carlo představí na autosalonu ve Frankfurtu již za několik dní. Ceny zatím nejsou známé, ale už teď víme, že se první vozy dostanou k zákazníkům v posledním čtvrtletí letošního roku.