Hlavní obsah

Škoda Rapid v Číně stále žije – Nyní v nové podobě

Foto: Škoda Auto

Škodu Rapid v ceníku české, ale ani v rámci evropské Škody Auto už nenajdete. Na jeho místo nastoupila technicky modernější Scala, potažmo i módní SUV Kamiq. Třeba v Číně však původní Rapid žije dál a právě tady si teď dopřál rozsáhlý facelift, který zahrnuje svěžejší vzhled, ale taky novou motorizaci. Tu by spousta českých zákazníků ihned brala právě do Scaly a možná i do Fabie a Octavie.

Článek

I nadále se Rapid objevuje v čínských cenících jako liftback, případně hatchback s přídomkem Spaceback. Zatímco u nás Škodovka u Scaly upustila od tříprostorové karoserie s vyčnívajícím kufrem, v Asii je tento karosářský styl velmi populární, takže v Rapidu funguje nadále.

Obě varianty Rapidu dostaly nové přední i zadní masky s inovovanými světlomety. Pořád se ale nejedná o žádnou designovou revoluci a celkové siluety i některé detaily (jako například zadní okno Spacebacku vytažené až do zadního nárazníku) zůstaly shodné. Takže v čínské novince „náš“ Rapid pořád bezpečně poznáte, stejně tak se i rozměry obou Rapidů změnily jen minimálně.

Foto: Škoda Auto

Pohled na celkovou siluetu neklame - tohle je Rapid, který se u nás prodával od roku 2012

Podobná pozvolná evoluce se odehrála i v interiéru. Tady se sice objevuje nové čalounění a výbava, největším tahákem však zůstává pro Čínu specifický infotainment Banma, jehož rozhraní se od toho našeho významně liší. Nechybí zde tak ani on-line služby. Místo Google map se objevuje aplikace Amap a na přehrávání hudby je tu místo Spotify aplikace Kuwo.

Foto: Škoda Auto

Infotainment s dotykovou obrazovkou najdete i zde. Jen ovládání a aplikace se dost liší

Dost možná nejzajímavější je na inovovaném čínském Rapidu motor – jediný v nabídce. Přeplňované tříválcové litry se z důvodu benevolentnějších emisních norem v Číně zatím nenosí, takže se pod kapotou objevuje benzinový atmosférický čtyřválec 1.5 MPI. Motory rodiny MPI jsou mimochodem pro celý svět vyvíjeny u nás v motorovém centru Mladé Boleslavi.

Čtyřválec nabízí 111 koní a 145 Nm, přenášených na přední kola skrze pětistupňový manuál, nebo šestistupňový automat. To jsou sice slabší parametry, než jaké umí 1.0 TSI na našem trhu, ale když tak sleduji všeobecné obavy nad trvanlivostí přeplňovaných tříválců, jsem si docela jist, že by se zákazníci pro čtyřválec našli a mírnější dynamika by jim vůbec nevadila.

U nás se však podobného motoru již nedočkáme, a to kvůli emisním normám. Čtyřválec 1.5 MPI má sice udávanou průměrnou spotřebu 5,6 litru na sto a chystá se plnit emisní normu China V6 b, která je závazná až od roku 2023, u nás platné normy Euro jsou však ještě o dost přísnější. Koneckonců normovaná spotřeba Scaly s motorem 1.0 TSI o výkonu 115 koní (Euro 6DG) je rovných pět litrů na sto kilometrů.

Inovovaný Rapid mohou čínští zákazníci objednávat již nyní a to i formou on-line prodeje.

Související témata:
Načítám