Článek
Jan Břetislav Procházka byl skutečným dobrodruhem své doby. Za První republiky vlastnil na Smíchově garáže a v roce 1935 vyjel se Škodou Popular na Sněžku. Ohlas tohoto výkonu byl natolik bouřlivý, že se o rok později rozhodl objet svět za sto dní. Je to pravda o dvacet dní pomaleji než ve slavné knize, ale s výjimkou trajektů přes oceány urazil Rapid celou vzdálenost po svých! A nakonec se zadařilo a výsledných 97 dní dokazuje, že měli cestovatelé i nějakou tu rezervu.
Rapid s motorem o výkonu dvaceti koní měl speciální lůžkovou úpravu, přídavnou nádrž a Procházka s Kubiasem si na cestu vzali i lehký kulomet. Jeden nikdy neví. Největším problémem nakonec byly ruské silnice, kde dobrodruhové často trávili dlouhé hodiny opravami vozu, případně opravami samotné cesty. Mnohdy zapadli tak hluboko, že museli vystoupit střešním oknem. Rekordem bylo tisíc kilometrů najetých během jediného dne, což se povedlo v USA, kde posádka vyrazila napříč kontinentem ze San Franciska do New Yorku. Do Prahy dorazila 1. srpna v jednom kuse. Dokonce po cestě ani nemusela opravovat motor - zůstaly na něm původní plomby, kterými ho opatřila automobilka na startu.
Rok 1936 byl na podobné dálkové cesty vyloženě bohatý. Škoda Popular s cestovatelem Elstnerem strávila sto dní v USA a Mexiku a manželé Škulínovi se stejným vozem najezdili přes padesát tisíc kilometrů po celé Africe.