Článek
Podle předchozích očekávání, která vyvolaly mimo jiné první skicy, bude RS oproti běžné Octavii zvenku příjemně přiostřené. Černá maska chladiče, sportovní přední i zadní spojler s aerodynamickými prvky nebo černý zadní difuzor. Nechybí samozřejmě ani velká kola ve specifickém designu, pod nimiž se rýsují rudé brzdiče.
Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla s kontrastním prošíváním a integrovanou hlavovou opěrkou, ale i tříramenný volant – tím se RS odliší od klasických modelů s dvouramenným volantem, který vyvolal (asi jako cokoliv nového u Škody) jistou dávku kontroverze. Pár detailů – byť v poněkud rychlém sledu – si můžete prohlédnout na videu zde:
Teď už ale konečně k číslům. Hybridní Octavia RS iV výkonem bohužel nepřekvapila a veze si stejných 245 koní, jako nabízel benzinový dvoulitr v předešlé generaci. Na druhé straně však narostl točivý moment – konkrétně na 400 Nm. To je umožněno kombinací spalovacího motoru 1.4 TSI a elektromotoru, jež má sám o sobě 115 koní. Standardem bude samozřejmě sedmistupňová dvouspojková převodovka.
A vedle toho, že bude hybridní RS iV rychlé, bude taky úsporné. V čistě elektrickém režimu, kdy zůstává spalovací motor zhasnutý a o pohon se stará jen elektromotor s baterií, ujede Octavia až 55 kilometrů. Což se po městě docela hodí.
Kompletní detaily očekávejte za pár dní, už v pondělí 2. března. Právě tehdy si Octavia RS střihne premiéru v plné síle.