Článek
Nová studie z rodiny „Vision“ nabídne náhled budoucího elektrického vozu, ovšem pojatého trochu jinak než v případě starší studie Vision E. Nová Vision iV má být jakýmsi křížencem kupé a SUV. To znamená třeba plynule padající linii střechy, doširoka rozkročené blatníky nebo velká kola, zasahující dost podstatně do celkové výšky bočního pohledu.
Podle prvních skic si ponese Vision iV vcelku neotřelou masku, navazující na současný design škodovek jen v detailech. Světlomety jsou podle všeho velmi tenké, ale jejich zalomení na konci není nepodobné tomu, které najdeme na současném Superbu. Maska chladiče je až netradičně geometricky pravidelná, ale i tak se na ní objevuje klasické „zakousnuté“ logo. Typicky ze světa konceptuálních návrhů pochází třeba ohromné průduchy v předním nárazníku nebo chybějící zrcátka, nahrazená kamerami.
Technika se bude odvíjet od koncernových aut, o čemž svědčí použití modulární elektro-platformy MEB. Na ní je založeno už několik konceptů hlavně od Volkswagenu. Zároveň se tedy bavíme o pohonu všech kol, obstarávaném dvojicí elektromotorů, a o solidním dojezdu, překračujícím v reálném světě 400 kilometrů na jedno nabití.
První skutečně elektrifikovaný model Škody – tedy plug-in hybridní Superb PHEV – se představí ještě letos a další budou těsně navazovat. Do konce roku 2022 má být představeno přes deset elektrifikovaných škodovek, což si vyžádá investici ve výši přibližně dvou miliard euro. Lze ovšem předpokládat, že přímo Vision iV se své sériové podoby nedočká. V tomto případě jde opravdu jen o studii, napovídající možnou podobu elektrických škodovek příštích let.