Hlavní obsah

Škoda odtajnila cenu Kodiaqu RS!

Foto: Škoda Auto

Škoda Kodiaq RS

První vyvolení novináři, mimo jiné i zástupci naší Garáže už mohli spatřit a „osahat“ nový Kodiaq RS. Dlouho očekávané „super-SUV“ mladoboleslavské automobilky se v posledních měsících postupně odhalovalo na bezpočtu „teaserů“, tedy na obrázcích a videích ukazujících chystaný model jen po kouskách. Teď jsou ovšem všechny detaily venku a s nimi konečně i cena na českém trhu.

Článek

Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše. Pro koncového zákazníka vychází Kodiaq RS v pětimístné variantě na 1 189 900 korun včetně DPH. Pochopitelně lze namítnout, že proti startovací ceně standardního Kodiaqu za 673 900 korun je to bezmála dvojnásobná částka, jenže toto srovnání nedává smysl. Ve vrcholné verzi RS dostáváme už v základu ohromnou spoustu výbavy a hlavně vůbec nejvýkonnější diesel, co se kdy objevil pod kapotou mladoboleslavského auta.

Je to historicky poprvé, co si Škoda dopřála dvoulitrový turbodiesel 2.0 BiTDI se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Vznětový agregát má výkon 240 koní, točivý moment plných 500 N.m a je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. Základem je taktéž adaptivní podvozek s volbou jízdních režimů nebo systém Dynamic Sound Boost dodávající na sportovní akustice uvnitř v interiéru, ale i navenek vozu. Poslední zmíněný prvek sice na dynamice nepřidá, ale i tak stačila technická výbava Kodiaqu na to, aby s ním závodnice Sabine Schmitz objela Severní smyčku Nürburgringu za 9:29,84 min. Kodiaq se tak stal vůbec nejrychlejším sedmcimístným SUV na obávané trati. Nicméně jak padlo již dříve, rekord byl stanoven zejména proto, že se o něj nikdo jiný do té doby nepokoušel.

A co dál dostanete za svých 1 189 900 korun? Například unikátní design odtrhávající RS od běžných Kodiaqů. Novinka si veze třeba střešní spojler, matnou masku chladiče s lesklým orámováním a rudým logem „RS“, černé lišty oken nebo zadní difuzor s dvojicí koncovek. Obuta jsou dvacetipalcová kola Xtreme ukrývající velké brzdy s rudými brzdiči, na cestu svítí LED reflektory vpředu i vzadu.

Foto: Škoda Auto

Design kol bychom možná zvolili jiný, ale dvacítky Kodiaqu sluší

Uvnitř se již ve standardu objevuje čalounění sportovních sedadel Alcantarou, k tanci a poslechu hraje audiosystém Canton a před multifunkčním sportovním volantem najde řidič plně digitální displej budíků s „karbonovým“ podkladem.

Kompletní ceník bude k dispozici v nadcházejících týdnech. Již za pár dní mohou zákazníci objednávat novinku u dealerů a první vozy se objeví v listopadu.

Už z principu bude první rychlé SUV Škody hit. Co si ale myslíte o ceně? Je 1 189 900 korun podle vás adekvátní, nebo je to přehnaná částka? Dejte vědět do komentářů.

Načítám