Článek
Jednou z mnoha výhod nové generace elektromobilů by měly být prostornější interiéry. Elektrický pohon je mnohem kompaktnější než konvenční – elektromotory a jejich elektronika jsou ve srovnání s klasickými spalovacími motory poměrně malé, rozměrné baterie se pak skrývají pod podlahou, takže vnitřní prostor automobilu nijak neomezují. To znamená, že se kola mohou posunout více do rohů karoserie a přední část může být menší (když ji nevyplňuje motor a jeho příslušenství) – díky delšímu rozvoru a jeho vyšší využitelnosti vznikne víc místa pro posádku (zmizí středový tunel napříč celou kabinou) a její zavazadla (například i ve formě předního kufru).
Dojem větší vzdušnosti interiéru pak designéři podpoří minimalistickým designem, kterému hodně pomáhá i zjednodušení palubních přístrojů do jednoduchého displeje v zorném poli řidiče a integrace ovládacích prvků do dotykového displeje infotainmentu – už nebudou nutné velké panely plné tlačítek a dodatečných displejů, architektura tak bude moci být čistší a uhlazenější, přesně jak to předvádí interiér Vision iV.
Ale nemusíte se bát příliš komplikovaného a nešikovného ovládání, už i současné vozy Škoda podporují hlasové ovládání, jehož schopnosti se budou pro zvýšení uživatelské přívětivosti v následujících letech intenzivně rozvíjet. Spousta místa se uvolnila i na středové konzole mezi předními sedadly, kde už nemusí být řadicí páka a řada dalších dodatečných tlačítek, naopak tu vznikne dost místa pro praktické odkládací plochy (v tom Škoda vždy excelovala). Poslední zajímavou designovou změnou Vision iV je návrat nápisu „ŠKODA“ na volantu místo klasického loga s okřídleným šípem.
Elektromobily zatím trápí řada porodních bolestí, na jejichž odstranění se intenzivně pracuje. Jejich praktické výhody jsou však nezpochybnitelné a na prostornějších a chytřeji řešených interiérech je uživatelé aut poznají nejlépe. Těšíme se, až na začátku března uvidíme Vision iV naživo a budeme si moci osobně ověřit, jak moc bude nový koncept interiéru přátelský k řidiči a zbytku posádky. Na sériové auto si pak počkáme až do roku 2020.