Článek
Na první pohled se zdá, že nás nečeká nic moc nového – palubní deska svou architekturou nápadně připomíná nedávno představenou čtvrtou generaci Octavie. Hlavním nosným prvkem je výrazně horizontálně orientovaná palubní deska, jejíž prohnutí ve střední části kopíruje prohnutí kapoty u čelní masky. Jako vůz na kapotě hrdě nese okřídlený znak Škoda, tak interiéru dominuje centrální displej infotainmentu, plocha pod ním chytře slouží jako odkládací plocha pro dlaň při ovládání jeho 13palcového dotykového displeje.
Také tu najdete známé prvky jako dvouramenný volant s otočnými chromovanými ovladači a krystalem zabudovaným do spodní části věnce nebo digitální kapličku palubních přístrojů doplněnou průhledovým displejem. Jak jsme říkali, na první pohled nic překvapivého – dokud se nezačnete dívat opravdu pozorně…
Pak zaregistrujete třeba to, jak je horizontální dekorační lišta palubní desky protažená až do výplní dveří. Také si můžete všimnout „plovoucích“ vnitřních klik a plovoucích madel dveří nebo spousty odkládacích ploch nejen na povrchu středového panelu, ale i v jeho útrobách. Cílem designérů totiž bylo podpořit dojem prostornosti vzniklý využitím nové platformy a konceptu pohonu.
„Enyaq iV profituje z dlouhého rozvoru platformy MEB, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje mimořádně velkorysou nabídku vnitřního prostoru,“ vysvětluje Norbert Weber, vedoucí oddělení Design Interiéru a Color & Trim (tedy barevné a materiálové sladění). Kola se totiž mohla posunout až do samotných rohů auta, tím se protáhl rozvor a maximalizoval prostor pro posádku. Toho bude dost nejen vpředu, ale také pro pasažéry vzadu a jejich zavadla, pro které je vyhrazeno až 585 litrů prostoru v kufru.
Tím však odlišnost pojetí interiéru Enyaqu iV nekončí. „Nový designový koncept vozu Enyaq iV kombinuje velkorysou prostornost a tzv. lounge-feeling,“ popisuje Norbert Weber. „Namísto obvyklých výbavových verzí a četných dodatečných výbav nabízíme poprvé u modelu Enyaq iV i naše nové designové individualizace, připomínající světy moderního bydlení, jejichž barvy a materiály jsou spolu dokonale sladěné. Dále nabízíme přehledně strukturované balíčky s volitelnou výbavou pro různé tematické oblasti, několik individuálních prvků s volbou výbavy jsou k dispozici pro všechny modely.“ Díky tomu si zákazníci budou moci interiér vozu individualizovat zcela podle svého vkusu.
Velké novinky se odehrály i v oblasti materiálů. „Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 procent vyrobeny ze střižní vlny, zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví,“ vysvětluje Norbert Weber. „Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku.“
Enyaq iV je pro Škodu klíčový model, se kterým chce úspěšně vstoupit do věku elektromobility, proto si na něm evidentně dala velice záležet. Je to poznat i z mimořádně propracovaného interiéru, který by měl být hodně příjemným místem k životu (zvlášť zalitý jemným svitem náladového osvětlení). Sám Norbert Weber o něm říká, že „navozuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji.“ Už se nemůžeme dočkat, až to zakusíme na vlastní kůži! Co vy?