Článek
Ano, první fotky faceliftované Octavie zvedly obrovskou vlnu nevole. Proč? Protože designéři rozdělili přední světlomety na dvě části a vznikl z toho nový čtyřoký výraz. Bohužel se ale Octavia ukázala z dost špatných úhlů, což bylo opravdu katastrofální a jen těžko se hledala slova chvály. Nicméně, facelift Octavie třetí generace není pouze o předních světlometech, ale překvapivě o zajímavých a především důležitých detailech, které Octavii proměňují ve velmi dobré a ještě lepší auto. Mě těší zlepšení jízdních vlastností a jedno velmi simply clever řešení.
Nechci novou Škodu Octavii bránit, ale fotky mohou přeci jen trochu klamat. Auto na živo nevypadá zas tak špatně, i když hodně záleží na barvě, kterou zvolíte. Každopádně to pořád není žádné terno a daleko lepší je koukat se na nejprodávanější škodovku z trošku větší dálky ve zpětném zrcátku. Se zapnutým denním svícením se ztratí proužek mezi světly a už to není tak zlé. Světelný podpis vypadá podstatně lépe. Pozitivnější dojem mám také ze zadních světlometů, které jsou kompletně LED diodové a Céčko vypadá plastičtěji. Zajímavé je, že drobné změny designu protáhly délku auta o 11, v případě kombi pak o 8 mm.
Když už se přenesete přes nový výraz Octavie, začnete mít radost. Octavie přináší nové simply clever řešení, které umožňuje otevřít půl litrovou flašku umístěnou v držáku nápojů jednou rukou. Je to bezpečnější, protože druhá pak zůstává stále na volantu. Jak to funguje se můžete detailně podívat v našem videu. V interiéru je největší novinkou komunikační rozhraní z velkým dotykovým displejem, který má špičkovou grafiku, rychlé reakce a nemá zbytečná gesta z Volkswagenu Golf. Došlo na jemné retuše přístrojovky, nové barvy a použité materiály, nastolený standard však zůstal stejně vysoký.
Nakonec jsou tady jízdní vlastnosti. Inženýři se rozhodli pro rozšíření zadní nápravy. V případě klasické nápravy s vlečnými rameny a torzní příčkou to znamená 2 cm navíc, u výkonnějších verzí, které používají multilink, jde o rozšíření až o 3 cm. Tahle úprava se výrazně podepisuje na jízdních vlastnostech nové Octavie. Pořád je nedotáčivá, ale podstatně lépe se stáčí do zatáček. Rozdíl mezi jednotlivými konfiguracemi je velký a klasická náprava s malým motorem je výrazně méně kultivovaná a poddajnější než mulitlink s adaptivními tlumiči. Facelift Octavie se určitě povedl, jediným problémem je ten čtyřoký předek. Další negativa budete hledat jen těžko.