Hlavní obsah

Škoda Octavia Scout přijíždí s novým nejsilnějším dieselem

Foto: Škoda Auto

Po elegantním liftbacku, po praktickém kombi a po sportovně laděné variantě RS došlo nyní konečně taky na oblíbeného Scouta. Tedy na Octavii s pohonem všech kol, zvýšeným a lépe chráněným podvozkem a nejvýkonnějším turbodiesel, který u klasické verze nenajdete.

Článek

Octavia čtvrté generace je již několikátým měsícem dost možná nejprobíranější auto v Česku. A mladoboleslavská automobilka si samozřejmě nenechá ujít jedinou příležitost, aby dále přiživila zájem o svou horkou novinku. Nyní je to slavnostní odhalení soft-roadové varianty Scout, kterou mnozí z vás dychtivě očekáváte.

Lépe chráněný exteriér

Navenek se Scout drží stejné receptury jako předešlé generace. Už když se objevil v roce 2007 coby nová verze tehdy druhé generace Octavie, šlo v základu o kombík lépe připravený na nástrahy nezpevněných cest. Nový Scout proto nabízí nejen o 15 milimetrů vyšší světlou výšku, ale také paket pro špatné cesty – ten obsahuje hlavně silnější zakrytování pohonného ústrojí a ramen zavěšení nebo pancéřované hadice k brzdám.

Foto: Škoda Auto

Vedle ochrany podvozku a pohonu je tu taky vyšší světlost a ochranné oplastování

Zvenku Scout snadno poznáte podle typických spodních dílů předního i zadního nárazníku vyvedených v matně stříbrné barvě a ochranného lemování táhnoucího se přes nárazníky a lemy blatníků až po boční prahy. Plaketa „Scout“ na předních blatnících už je potom spíš formalitou. V základu stojí vůz na osmnáctipalcových kolech, ale připlatit lze i za devatenáctky.

Bohatě vybavený interiér

Rozsah základní výbavy je oproti standardním verzím Octavie bohatší. V ceně dostanete třeba elektricky sklopná vnější zrcátka s funkcí stmívání, zadní světla s LED technologií, ale i elektricky ovládané víko kufru otevírané „kopnutím“ pod nárazník nebo vrcholný desetipalcový dotykový displej infotainmentu, ve kterém se skrývá i virtuální asistentka Laura. Do nabídky voliče jízdních režimů pak přibyl mód off-road, který v mžiku přizpůsobí nastavení vozu pro vaše terénní dobrodružství.

V interiéru jsou specialitou Scoutu anatomická sedadla pošitá prodyšnou látkou ThermoFlux, objevují se tu také specifické „dřevěné“ ozdobné lišty nebo kontrastní prošívání hnědou nití. Jinak platí vše, co už bylo řečeno u Octavie Combi. Kufr mezigeneračně narostl o 30 litrů na výsledných 640 litrů, a díky tomu, že je nový Scout oproti předešlému o 16 mm delší a o 15 vyšší, se našlo v interiéru i více místa pro cestující.

Foto: Škoda Auto

Nové lišty, nové prošívání, ale hlavně velký displej už v základní výbavě

Nejsilnější diesel v nabídce

Jaká bude kompletní paleta motorů, na to si musíme ještě počkat do začátku července, kdy Škoda uvolní finální detaily a taky ceníky. Zatím se ví o třech vrcholných motorizacích spojených výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Za benzinové motory je tu dvoulitr 2.0 TSI o výkonu 190 koní (140 kW), za diesely potom buď slabší dvoulitr se známým výkonem 150 koní (110 kW) nebo úplně nový motor 2.0 TDI Evo disponující výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 400 Nm.

Foto: Škoda Auto

S novým turbodieselem si na své přijdou i řidiči, kteří chtějí odtáhnout velký přívěs

Právě nejsilnější diesel má ve Scoutu svou premiéru, jde o nejvýkonnější naftový motor, který se kdy ocitl v Octavii. Scout taky díky němu umí táhnout přívěs o hmotnosti až 2 tuny. Normovanou spotřebu ani dynamické parametry zatím neznáme, ale třeba předešlá generace Scoutu s 2.0 TDI o výkonu 184 koní (135 kW) zrychlovala z nuly na sto za 7,8 sekundy a rozjela se na 215 km/h. Lze tedy předpokládat, že si nový Scout s 16 koni navíc ještě o něco polepší.

Foto: Škoda Auto

Vedle toho, že bude praktický, bude Scout i sympaticky svižný

Dále taky očekáváme, že se nejsilnější turbodiesel objeví v dieselovém provedení Octavie RS. Koneckonců právě s RS sdílel Scout nejvýkonnější diesel nabídky už dříve.

Jaká verze nové Škody Octavia se vám líbí nejvíc?
Liftback
7,2 %
Kombi
10,1 %
Sportovní RS
17,1 %
Soft-road Scout
50 %
Žádná Octavia se mi nelíbí
15,6 %
Celkem hlasovalo 5871 čtenářů.
Načítám