Článek
S talentovaným českým virtuálním designérem Rostislavem Prokopem jsme vás nedávno seznámili v našem rozhovoru, a rovněž jste mohli zachytit jeho desítku nejatraktivnějších škodovek ve virtuálním tuningu. V rámci jedné z letmých rozmluv padla řeč i na Octavii s motorem uprostřed, čehož se počítačový grafik chytl, a tento projekt finálně zrealizoval. Tedy alespoň virtuálně, neboť sen o supersportovní Octavii s motorem uprostřed je opravdu pouze snem.
Tentokrát nebyl na dílo sám, k ruce měl bratra Michala a z toho důvodu výsledný model obléká polep PROKOP'S PERFORMANCE. Víc hlav víc ví, proto společné konzultace ohledně proporcí a konstrukčních náležitostí nakonec vyústily v supersportovní Škodu Octavia s motorem zastavěným za záda posádky. Výs
Samotné vozidlo stojí „na platformě“ hybridní Hondy NSX, tedy velice málo zmiňovaného moderního supersportu. To je patrně dáno nepříliš vysokými prodejními čísly a dosud žijícím, velmi silným kultem původních modelů. O jeho podstatách jsme se sami přesvědčili během jedinečného srovnávacího testu originální japonské ikony a hi-tech Lexusu RC F Track Edition.
Rosťa upozorňuje na výjimečnost zvolených základů, protože vize aut s motorem uprostřed stojí obvykle na bázi vozidel od Lamborghini nebo na modelu Audi R8, sem tam i na Fordu GT nebo na nějakém McLarenu.
„Třetí generace Octavie byla přelomová, ostrá a za mě nejhezčí. Vymodelovat proporce supersportu však vyžadovalo mnoho úprav, především z hlediska zploštění designu škodovky a prostorovému přizpůsobení stylu placatých sporťáků. O výsledku se můžete přesvědčit sami, a to o chvilku dříve než zbytek světa,“ komentuje dílo Rosťa Prokop.
My dodáváme, že virtuální karoserii pokrývá světlejší odstín šedé, používaný mladoboleslavským výrobcem u variant RS. Zadní difuzor pak pochází z BMW M850i, stejně jako oválné koncovky výfuku a další detaily.
Zanedlouho si automobil budete moci prohlédnout také na videu, nicméně kvůli tomu už bude nutné zabrousit na Rosťovu facebookovou stránku nebo navštívit jeho instagramový profil. Líbí se vám Škoda Octavia s motorem uprostřed, uvítali byste ji v sériové výrobě, nebo naopak fandíte konvenčnímu provedení? Neváhejte a napište nám svůj názor do komentářů pod článkem.