Článek
Tohle je ona, nejsilnější a nejrychlejší Octavia všech dob. Stejně jako u předfaceliftu, i pofaceliftová verze RS 245 dostala samosvorný diferenciál VAQ. Výkon poskočil na 245 koní, točivý moment pak na 370 N.m, přičemž se stále jedná o dobře známou jednotku 2.0 TSI. To znamená, že zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině proběhne za 6,6 sekund a maximální rychlost činí 250 km/h. Rychlejší Octavii v historii modelu nenajdete.
Tohle ale není jen kosmetický facelift s pár koňma navíc. Tady se totiž změnilo opravdu hodně. Kromě šestistupňového manuálu totiž můžete mít i dvouspojku DSG, která má u Octavie RS poprvé sedm stupňů. Jedná se o nový typ převodovky nahrazjící původní šestikvalt, který vycházel ještě z vůbec prvního DSG z dob Audi TT první generace.
Změnil se rovněž podvozek. Vůz stojí o 14 mm blíže k zemi, než standardní Octavia, důležitější je však rozšíření rozchodu kol vzadu, a to o 38 mm ve srovnání s předchozí RS 230. Jak už je u posíleného RS zvykem, standardem jsou devatenáctipalcová kola.