Článek
Varianta kombi dostala přednost, protože je zkrátka oblíbenější – snadno si zamilujete její příkladnou prostornost, variabilitu a praktičnost. V Česku si ji proto volí skoro 60 % zákazníků a Škoda již nyní eviduje přes 2 000 závazných objednávek. To však znamená, že na liftback zbývá stále významných 40 % prodejů, takže pokud se na ni třesete právě vy, pojďme se podívat na to, co dostanete.
Varianta liftback je sice o trochu méně praktická (ledničku do kufru asi nenacpete) a prostorná (kombi nabízí 640 litrů, liftback stále skvělých 600 litrů), na druhou stranu je díky její splývavé zádi elegantnější (bere si inspiraci u „čtyřdveřových kupé“) a také aerodynamičtější (Cd od 0,24, což by mohlo pomoci nejen spotřebě, ale i nižší hlučnosti).
Zbytek auta už je stejný jako u kombi – dostanete prostornou a propracovanou kabinu našlapanou komfortní výbavou (vyhřívaný volant, ergonomická sedadla s masážní funkcí) a moderní technikou (head-up displej, digitální přístroje) včetně rozsáhlé konektivity (10“ infotainment s online funkcemi, bezdrátovým Apple CarPlay a Android Auto, indukčním nabíjením a vzdáleným přístupem přes mobilní aplikaci). Samozřejmostí je dlouhý seznam sofistikovaných jízdních asistentů, které vám budou pří jízdě krýt záda (nouzové brzdění, sledování mrtvých úhlů a řidičovy únavy) a přinesou i trochu odpočinku (adaptivní tempomat a udržování jízdy v pruhu zvládnou jízdu po dálnici i v zácpě skoro samy). Více si ostatně můžete přečíst v našem rozsáhlém představení nové Octavie.
Základní cenovka Octavie liftback je 456 900 Kč (stejná jako u kombi) pro verzi 1,0 TSI (115 koní) s manuálem, jenže to má háček – ta totiž na trh dorazí až na konci první poloviny letošního roku. Zatím si tedy musíme vystačit s omezenou nabídkou motorizací shodnou s kombi – 1,5 TSI (150 koní) s manuálem, 2,0 TDI (115 koní) s manuálem a 2,0 TDI (150 koní) s automatem DSG. Jejich ceny zatím Škoda nezveřejnila (dočkáme se již příští týden, kdy bude k dispozici i online konfigurátor), ale nejspíš se nebudou nijak lišit od aktuálního ceníku verze kombi.
Na další motory a kombinace motorů, převodovek a pohonu (k dispozici bude i verze s pohonem všech kol) si tedy ještě chvilku počkáme (nabíhat do výroby budou v průběhu roku), stejně jako na další varianty pohonu (CNG, plug-in hybrid iV) a deriváty (terénní Scout a sportovní RS).
Pokud ale nechcete čekat a už jste si svou variantu vybrali, můžete rovnou vyrazit k dealerovi, který ochotně přijme vaši objednávku. Jestli si ale novou Octavii liftback chcete nejdříve prohlédnout, počkejte do konce ledna, kdy by už všichni autorizovaní partneři měli mít auta konečně vystavená.