Hlavní obsah

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement – to nejlepší nakonec

Foto: Jan Majurník

V čem je třetí generace Octavie lepší než debutující čtvrtá? Pár věcí jsme přece jen našli...

Škoda Octavia třetí generace už pomalu vstupuje do historie mladoboleslavské automobilky. Znamená to snad, že je definitivně odepsaná? Má stále co nabídnout, nebo ji čtvrtá generace úplně převálcovala? Před odchodem do důchodu jsme otestovali nejhonosnější Octavii ve výbavě Laurin & Klement, našli odpovědi na otázky a symbolicky se odcházejícím modelem rozloučili.

Článek

Pokud máme srovnávat třetí a čtvrtou generaci, zcela právoplatně se misky vah zhoupnou ve prospěch novinky. Roky vývoje, aplikace modernějších technologií a designový jazyk zkrátka převálcují odcházejícího krále škodovek, který je už roky nejprodávanějším modelem značky. Stačí se podívat na svěží Octavii a zcela upřímně musíme napsat, že se prodejních čísel musí bát i o třídu vyšší Škoda Superb.

Foto: Jan Majurník

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement je nenápadným elegánem pro každý den

Podobizna s cestovní limuzínou honosnějšího segmentu však vzala nové Octavii její vnější osobnost, protože zprvu tolik diskutované „čtyřočko“ si zaručeně nespletete, zatímco žhavá novinka po čase více splyne s davem přepracovaných modelů tuzemské automobilky. Konzervativním zákazníkům také bude více sedět klasické tlačítkové ovládání současné generace než převážně dotykové rozhraní debutujícího modelu.

Foto: Jan Majurník

Ani při pohledu zezadu byste netipli, že testovaná verze stojí téměř jeden milion korun

Nabízet luxusní výbavový stupeň Laurin & Klement do auta střední třídy se může zdát zprvu nelogické, ovšem má to svůj důvod a tím je maskování. Proč si nedopřát porci prémiovosti schovanou v obyčejném autě? V osobním životě tím celkem obstojně eliminujete závist nebo případnou (nechtěnou) pozornost a v pracovním životě vám běžné auto může pomoci navázat obchodní vztahy. Že to zní jako nesmysl?

Nástroj pro byznys

Představte si, že vlastníte menší firmu, nebo v ní pracujete, a potřebujete růst. Mnozí lidé a potenciální byznys partneři totiž hledí mimo jiné na to, čím na schůzku přijedete. Pokud dorazíte starým vrakem, kdekdo si pomyslí, že do svého podnikání moc neinvestujete.

Foto: Jan Majurník

Toto jsou 18palcová litá kola Turbine

Jestliže přijedete luxusním sporťákem nebo drahou limuzínou, opět vyvstane otázka, jestli nejste až moc rozhazovačný. V jistém směru je tak zástavba na první pohled skryté honosné výbavy do nejprodávanější Octavie logická.

Foto: Jan Majurník

Dělené světlomety jsou typickým poznávacím symbolem Octavie třetí generace

Uvnitř vozu na vás čekají nadstandardní prvky, která čítají například čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, elektricky ovládané dveře zavazadelníku, diodové podsvícení interiéru, bezdrátovou nabíječku mobilu, prémiové hi-fi, mnoho bezpečnostních asistentů a spoustu elektricky ovládaného vybavení vozu. Zvenčí zaujmou ještě elegantní 18palcová litá kola a decentní emblémy Laurin & Klement.

Foto: Jan Majurník

Celkový pohled na palubní desku modelu Škoda Octavia Combi Laurin & Klement

Pořád jde o dílo českého prakticismu a pragmatismu, proto v interiéru nechybí chytrá odkládací řešení, poutka na tašky, síťové programy a důmyslné přihrádky. Milovníci kombíků ocení hlavně prostorný zavazadelník, který poskytne základní objem 610 litrů, ovšem po sklopení zadních sedadel vzroste až na 1 740 litrů.

Foto: Jan Majurník

Kufr má základní objem 610 litrů

S radostí do zatáčky

Nenápadná testovaná škodovka nabídne sympatický dvoulitrový turbobenzin s výkonem 190 koní a točivým momentem 320 Nm. Nejde sice o vrcholové eňo ňuňo jako 245koňové RS, ale to už svým zpracováním a emblémy trochu vyčnívá.

Foto: Jan Majurník

Součástí výbavy je i nastavitelná loketní opěrka s úložným prostorem

Testovaný vůz také disponuje sedmirychlostním dvouspojkovým automatem DSG a pohonem všech čtyř kol. Maximálka také není k zahození – na německé dálnici to můžete rozpálit až na rychlost 226 kilometrů za hodinu a z nuly na stovku akcelerovat za 6,8 sekundy. Na obyčejnou Octavii rozhodně slušná čísla.

Foto: Jan Majurník

Druhá řada sedadel a sklopná loketní opěrka

ostatními modely sdílí nejvyšší specifikace Laurin & Klement s nejsilnějším motorem přední nápravu typu MacPherson, ovšem vzadu místo jednoduchého klikového typu najdete víceprvkové zavěšení, a to znamená daleko větší cestovní komfort. Spolu s voličem jízdních režimů si můžete ve sportovním módu dovolit projíždět zatáčky trochu radostněji, nicméně pořád platí, že Škoda Octavia Combi Laurin & Klement je maskovaným elegánem, ne sportovním trhačem asfaltu.

Foto: Jan Majurník

Cestující vzadu mají k dispozici vyhřívaná sedadla, USB porty a elektrickou zásuvku

Je to osobnost!

Nejhonosnější Octavia rozhodně není pro každého, protože v základu za ni zaplatíte přes 700 tisíc korun a nejvyšší výbava se s několika příplatky nebezpečně přibližuje k hranici jednoho milionu korun. Za tyhle peníze už můžete pořídit nový Superb, ale opět půjde o auto na první pohled vonící smetánkou. Podobně na tom bude i nejlépe vybavená debutující Octavia čtvrté generace, která si designem vyskakuje právě na Superb.

Foto: Jan Majurník

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement je na první pohled nenápadným autem

Loučíme se tedy s lidovou „trojkovou“ Octavií, a to v nejluxusnějším možném stylu. Čtyřoká generace nám rozhodně bude chybět a zaslouží si obdiv, protože dokázala zprvu negativně přijímané dělené přední lampy elegantně obrátit ve svůj líbivý prospěch a dál se držet na špici prodejnosti. Jde zkrátka o nejkontroverznější škodovku poslední doby, a proto si model po faceliftu vydobyl svoje věčné místo pod sluncem.

Foto: Jan Majurník

Dokonce i virtuální kokpit je laděn do elegantních barev

Luxus jménem L & K

Kde se vůbec výbavový stupeň Laurin & Klement vzal, v jakém duchu je vyráběn, která auta se mohla chlubit emblémem L & K a kde ještě koupíte vozy v této výbavě? Na naše otázky odpovídal produktový specialista pan Zbyněk Straškraba.

Na co odkazuje výbavový stupeň Laurin & Klement?

Václav Laurin a Václav Klement byli zakladatelé značky, která nesla jejich jména. Zrodila se v roce 1895 a původně se zabývala výrobou bicyklů, následně přišel první motocykl a v roce 1905 spatřil světlo světa první osobní automobil. V roce 1925 se automobilka Laurin & Klement spojila se strojírenským koncernem Škoda a přejala jeho jméno. Značka Laurin & Klement však zůstává zachována jako označení nejluxusnější úrovně výbavy pro vybrané modely Škoda a jako pocta zakladatelům firmy.

Foto: Jan Majurník

Emblém Laurin & Klement najdete také na sedadlech

Čím se L & K vyznačuje?

Exkluzivní verze Laurin & Klement jsou synonymem bohaté výbavy a ušlechtilé elegance. Nesou se zcela v duchu filozofie obou zakladatelů automobilky, kteří před téměř 120 lety formulovali své požadavky na kvalitu takto: „Jen to nejlepší je dosti dobré pro naše zákazníky.“

Které vozy současné nabídky Škoda Auto lze mít v L & K ?

V současnosti nabízíme výbavový stupeň Laurin & Klement pro modely Superb a Kodiaq. K dispozici byl také pro třetí generaci modelu Octavia, jejíž výrobu bude pomalu, ale jistě nahrazovat nový model, který jsme představili v listopadu.

Foto: Jan Majurník

Plakety Laurin & Klement najdete na výplních dveří

Nabízí se stupeň L & K i na jiném než evropském trhu?

Ano, výbavový stupeň Laurin & Klement nabízíme mimo Evropu například pro Kodiaq na indickém a ruském trhu a to samé platí i pro model Superb.

Dala se v L & K koupit každá ze tří dosavadních generací Octavie?

Ano, výbavový stupeň Laurin & Klement byl k dispozici pro všechny tři dosavadní generace modelu Škoda Octavia.

Bude se výbavový stupeň L & K nabízet také u čtvrté generace modelu Octavia?

Zcela nový model Škoda Octavia bude k dispozici v různých úrovních výbavy, které splňují všechna očekávání našich zákazníků. Laurin & Klement vždy stojí na vrcholu nabídky, ale mnoho zákazníků si v případě modelu Octavia vybíralo jinou vrcholnou verzi Style. ŠKODA se z tohoto důvodu rozhodla pro model Octavia již verzi Laurin & Klement nenabízet.

V L & K se dělala také legendární Škoda Felicia, čím byla výjimečná?

Felicia Laurin & Klement vznikla v roce 1995 při příležitosti 100 let od založení firmy. Úplnou novinkou byl v tomto modelu kožený paket, vyhřívání sedaček nebo ABS. Zároveň se prodávala exkluzivně v metalickém odstínu modrá indigo.

Technické údaje
ModelŠkoda Octavia Combi Laurin & Klement 2,0 TSI 140 kW (7A)
Motorpřeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem1 984 ccm
Výkon140 kW (190 k) při 4 200 – 6 000 ot./min.
Točivý moment320 Nm při 1 500 – 4 100 ot./min.
Poháněná náprava4 x 4
Převodovkasedmirychlostní, automatická (DSG)
Maximální rychlost226 km/h
Zrychlení 0–100 km/h6,8 s
Průměrná spotřeba7,4 – 8,7 l/100 km
Naměřená průměrná spotřeba7,4 l/100 km
Objem palivové nádrže55 l
Provozní hmotnost1 495 kg
Rozměry (d x š x v)4 667 x 1 814 x 1 463 mm
Rozvor2 680 mm
Základní světlá výška139 mm
Objem zavazadlového prostoru610/1 740 l
Základní cena735 900 Kč
Základní cena testovaného modelu874 900 Kč
Načítám