Článek
Přímo ve Wolfsburgu, který je sídlem koncernu Volkswagen, se nachází komplex Autostadt. Jeho součástí je třeba testovací trať, unikátní věže distribučního centra, v nichž se auta podávají jako v automatu na pití, ale taky muzeum. A právě v tomhle muzeu, v pavilonu věnovaném značce Škoda, se teď návštěvníci mohou pokochat novou expozicí.
Podobně jako v mladoboleslavském muzeu, jen v o něco menším rozsahu, je tu zmapovaná celá historie značky, kterou založili pánové Laurin a Klement v roce 1895 a kterou tehdy pojmenovali podle sebe. A to od jízdních kol až po současný úsvit elektromobility – protože ve Wolfsburgu se aktuálně o ničem jiném než o elektrických autech moc nemluví…
Na své si ale přijdou i milovníci vůně benzinu, neboť součástí expozice je i dvoumístný kabriolet Škoda Popular 1100 OHV z roku 1939 – první sériový vůz využívající koncepci transaxle, kdy je převodovka umístěná u zadní nápravy.
Současnost značky zastupují stěžejní modely Octavia a Superb, elektrickou budoucnost potom Citigo-e iV (které je pravda taky ze současnosti) a samozřejmě poslední koncept Vision iV, jež je předzvěstí chystaného elektro-SUV Enyaq. To se světu představí už 1. září.
Autostadt ve Wolfsburgu je od hraničního přechodu Breitenau / Krásný Les vzdálen nějakých 340 kilometrů, což je sice hodně na jednodenní otočku, ale tak akorát na menší dovolenou o prodlouženém víkendu. V Autostadtu je toho k vidění spousta, dospělý vstup stojí 15 euro (390 korun), dětský a studentský potom 6 euro (160 korun).