Článek
Jako poslední v řadě jsme vyzkoušeli nejvýkonnější dvoulitrový diesel, který má výkon 140 kW. Dodává se výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. A rovnou mohu říct, že nás tento motor neoslnil. Vlastně celkově se nám z nastavení vznětových trochu krabatí čelo. Zdají se být totiž zbytečně podhodnocené a nevýrazné. Pokud jste fanoušky nafty, pak raději volte slabší 110 kW variantu. Proč? Dozvíte se ve videu.
Zároveň jsme už zkoušeli i základní motorizace 1.4 TSI, která k našemu překvapení nedopadla vůbec zle. Řada z vás možná nad malo objemovým motorem v největší škodovce může ohrnovat nos, ale pro jízdu ve městě je jeho dynamika naprosto dostačující a v některých momentech se chová i lépe než dvoulitrový diesel. Kuba Rejlek se také snažil odpovědět na řadu vašich otázek týkajících se parkovacícho asistenta. Dokáže Kodiaq chytře a bezproblémově zaparkovat sám?
Jako uplně nejvhodnější jednotku pod kapotou hodnotíme osvědčený zážehový dvoulitr TSI. Ondra se ve svém testu zaměřil nejen na motor, ale také na test bezpečnostích asistentů a funkce infotainemtu. Věděli jste, že v případě potřeby dokáže Kodiaq sám bezpečně zastavit v odstavném pruhu?
A když byla na začátku letošního roku sněhová kalamita, vzali jste Kodiaqa na dovážnou cestu k vrcholu Ještědu. Jak funguje čtyřkolka v extrémních situacích a dá se s takto velkým autem driftovat?