Článek
Přemýšleli jste někdy nad tím, proč jsou dneska všude multikolizní brzdy, hlídače pruhů, kamery, co vidí za roh a kontroloři únavy a chodců před vozidlem? Protože právě v téhle armádě asistentů se skrývají minimálně dvě hvězdičky z celkového hodnocení NCAP. Auto samozřejmě musí být postavené fortelně a zvládnout náraz na čumák, bok, srážku s minimálním překryvem i kolizi s překážkou v úrovni hlavy řidiče.
To všechno je pohlídáno, ale i kdybyste v ochraně posádky a chodců zazářili, bez dostatečné výbavy bezpečnostními asistenty vám hodně bodů strhnou. Krásně to bylo vidět na nárazovém testu nového Suzuki Swift. Základní výbava dostala tři hvězdičky, prostřední čtyři a maximální s volitelným městským paketem maximální počet. A vy jste přitom jenom chtěli vědět, jestli vám při srážce skončí volant na klíně nebo ho budete lovit mezi žebry…