Článek
Ateca má před Karoqem drobný náskok, protože byla představena zhruba před rokem a zaznamenala velký prodejní úspěch, což se čeká také od Karoqu. V české anketě auto roku skončila až na čtvrtém místě, takže nás zároveň velmi zajímá, jak dopadne Karoq, který je úplně stejným autem. Ještě než si oba bratříčky vyzkoušíme, zamysleli jsme se nad statickým porovnáním těchto dvou koncernových kompaktních SUV.
Operativní leasing Seat Ateca
Nejdříve srovnáme rozměry. Už samotný rozvor se shodnou hodnotou 2638 mm poukazuje na to, že jsou obě auta příbuzná, tedy lépe řečeno stejná. Z pohledu délky už se mírně liší, a to přesněji o 19 mm (Ateca 4363 / Karoq 4382 mm). Tento rozdíl však zřejmě zařídili designové rozdíly přední a zadní části. Šířka obou vozů je také úplně stejná a má hodnotu 1841 mm. Z pohledu výšky vede Škoda Karoq rozdílem 4 mm, což je zanedbatelné číslo, o které se mohou postarat vyšší hagusy na střeše. V průchodnosti terénem na tom ale bude patrně lépe Ateca, která má 4 mm světlé výšky k dobru. Více méně se dá říct, že rozměrově jsou obě auta úplně stejná. Tak jak je u škodovky zvykem, zavazadlovým prostorem vítězí a zákazníkům nabídne 521 litrů, Seat Ateca potom 510 litrů.
A z pohledu designu? Tady už je rozdílů více. Popravdě máme radost z toho, že se designérům obou značek podařilo udělat dva rozdílné vozy. Shodné jsou pouze z profilu a spojuje je ostrá hrana v okolí kliky dveří, která prostupuje celým vozem a také tvary blatníků. Přední a zadní části jsou naprosto odlišné, stejně jako zakřivení a velikost posledního okna u D-sloupku. Škoda nás potěšila odlišností zádě proti Kodiaqu a hlavně zpracováním virtuálního kokpitu, který je nejhezčí z celého koncernu. Z pohledu vnějšího dojmu se nám o trošičku více líbí Karoq, který působí robustnějším a větším dojmem. Nicméně jde o čistě subjektivní dojem a rozhřešení budeme moci dát, až obě auta postavíme vedle sebe.
Technické údaje jsou totožné, použití motorů a převodovek také, až na jednu výjimku. Škoda Karoq je novější takže dostala pod kapotu nový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI. Seat Ateca si na něj bude muset počkat zřejmě až do faceliftu. Ostatní motory jsou stejné. Jsme hodně zvědavi na naladění podvozku, který by mohl obě auta podstatně odlišovat.