Článek
17. října 1994 přesně v 10:20 sjela z mladoboleslavské linky první vyrobená Felicia. O devět dní později, tedy 26. října 1994, se trojice nových hatchbacků v barvě české trikolóry představila veřejnosti. Tehdejší pražský primátor je na Karlově mostě pokřtil vodou z Vltavy. Nic víc českého si snad ani nejde představit…
Není proto divu, že si čeští zákazníci Felicii naprosto zamilovali. Vznikla komplexní evolucí oblíbeného Favoritu a přinesla prostornější kabinu, modernější design i interiér, rozsáhlejší výbavu a výkonnější motory, přesto si zachovala dostupnou cenovku a stala se tak autem s nedostižným poměrem ceny a hodnoty, které rozvíjející se český trh právě potřeboval.
Felicia byla o 40 mm delší a o 15 mm širší než Favorit, měla prostornější interiér a kufr narostl o 21 litrů. Pokročilejší konstrukce se projevila nejen v lepších jízdních vlastnostech, ale také v nárazové zkoušce, kde Felicia obstála se ctí. Třináctistovku z Favoritu s výkonem 40 nebo 50 kW doplnila v průběhu roku 1995 silnější šestnáctistovka 1,6 MPI (55 kW) a atmosférický nafťák 1,9 SDI (47 kW).
Stejně jako u designu exteriéru, i v interiéru se hrany zbrousily na obliny, ve výbavě se poprvé objevila celá řada moderních prvků: protiblokovací systém brzd ABS, až čtyři airbagy, posilovač řízení, klimatizace, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Po vzoru Favoritu se v nabídce objevila celá řada speciálních edic – například luxusní Laurin & Klement vzdávající hold stoletému výročí založení firmy nebo stylová Atlanta vyrobená na počest Letních olympijských her v roce 1996.
Škoda Felicia slavila úspěchy také na závodních tratích rallye v Česku i ve světě. Tím spolehlivě největším byl úžasný výkon Stiqa Blomqvista v anglické RAC Rally roku 1996, kdy řadu soupeřů zaskočilo rozmarné počasí ve Walesu, které přineslo nečekaný sníh a mráz. Pro švédského závodníka sedlajícího kompaktní předokolku to byly takřka ideální podmínky, Felicii Kit Car tak dovezl na fantastickém třetím místě absolutně.
Ve variantách hatchback, kombi, pick-up, Fun a čistě užitkové Vanplus se mezi roky 1994 a 2001 prodalo 1 401 489 kusů Felicií. O její oblibě hovoří i fakt, že se vyráběla skoro tři roky souběžně s nástupnickou, daleko pokročilejší Fabií. Ostatně Felicia dodnes patří k nejrozšířenějším autům na českých silnicích a po ojetých kouscích je stále velký hlad.