Článek
Na rychlostní zkoušce kolem vás závodní Fabia R5 evo rozjetá na plný plyn jen proletí a vnímat ji budete nejspíš jen jako rozmazanou šmouhu. Když ji ale pak uvidíte zaparkovanou v depu a budete mít čas si ji pečlivěji prohlédnout, najdete oproti minulé generaci více rozdílů než jen jiná přední světla. Zkusíme vám trochu napovědět, kam se dívat…
Ostřejší příď
Tady rozdíl mezi původní Fabií R5 a novou verzí evo pozná i amatér – evo převzalo ostřeji řezaná světla s LED světelným pásem z faceliftované Fabie společně s novou maskou. Obě tyto změny se pak promítly do jiného tvaru nárazníku.
Karbon, víc karbonu!
Fabia R5 evo se oproti předchůdci dočkala pár karbonových prvků – zadního křídla, zpětných zrcátek a kapličky větrání na střeše (dříve byly leskle černé). Tady nejsou na parádu, ale skutečně šetří hmotnost… i když jen pár gramů.
Zezadu… je skoro nerozeznáte
Facelift se zádě sériové Fabie příliš nedotkl, a proto obě závodničky vypadají zezadu prakticky stejně. Ale jeden pozorovatelný rozdíl tu přece je – středová koncovka výfuku byla dříve přímá, nyní je mírně skloněná dolů.
Nové brzdy
Kromě designu se verze Fabia R5 evo dočkala i technických změn a jednou z nich je výměna brzdičů – červené logo firmy Brembo tak vystřídalo bílé logo Alcon.
Výplně dveří
Pokud by se vám poštěstilo vidět v depu Fabii R5 evo s otevřenými dveřmi, můžete si všimnout nových výplní dveří v černé barvě (dříve karbonový povrch) a na pravé straně, vedle látkového madla pro zavírání dveří, je umístěný bezpečnostní prvek z šedé pěny tlumící případný boční náraz.
Připomeňme ještě, že technické změny pod kapotou přinesly například pevnější karoserii, podvozek s delšími drahami odpružení, výkonnější motor, upravené zpřevodování a strmější řízení. Fabia R5 evo je zkrátka ještě ostřejší závodní zbraň než její předchůdkyně, která vyhrála skoro vše, co mohla. A soudě podle veleúspěšného prvního ostrého startu pojede také Fabia R5 evo dál na vítězné vlně…