Článek
Čtvrtá generace Škody Fabia si před týdnem odbyla svou slavnostní premiéru s velkou parádou. Její design vám padl do oka, navíc přivezla víc prostoru pro posádku i její zavazadla, modernější techniku v oblasti digitalizace, konektivity i jízdní asistence, spoustu chytrých nápadů, dostatečně výkonné, a zároveň úsporné motory (včetně čtyřválce!), a za jejím volantem najdete víc pohodlí a dospělejší chování. Jen jediná věc tomu chyběla…
Verze kombi. Fabia se totiž představila zatím pouze v karosářské variantě pětidveřový hatchback, oblíbené kombi dorazí se zpožděním. Velkým zpožděním. Thomas Schäfer, nový šéf Škodovky, potvrdil příchod kombíku až na začátek roku 2023, což je pro velkou část zákaznické základny zklamáním. Až ale konečně přijde, mohla by vypadat nějak takhle:
Je jisté, že přinese všechny inovace jejího kratšího sourozence a možná i pár praktických vychytávek pro její objemnější kufr navíc (různé záchytné síťové programy, dělicí příčky nebo omyvatelná dna). Právě její větší přepravní prostor bude tím největším lákadlem – už minulá generace uvezla 530 litrů zavazadel, novinka by mohla nabídnout o dalších 40–50 litrů víc, tedy 570–580 litrů. To by odpovídalo Octavii kombi druhé generace!
Škoda Fabia kombi | Objem zavazadlového prostoru |
---|---|
1. generace | 425 litrů |
2. generace | 480 litrů |
3. generace | 530 litrů |
4. generace | odhadujeme 570–580 litrů |
Jenže co když se vám nechce čekat další skoro dva roky na její příchod? Na rozdíl od konkurence, která své malé kombíky pohřbila (Clio Grandtour ani Logan MCV se nástupce nedočkají), pro vás má Škoda řešení – stále totiž nabízí trojkový kombík v dostupnější variantě Tour (jeho výroba skončí až ke konci roku 2022). V nabídce je pouze jeden motor (1,0 TSI s výkonem 95 koní) v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou, ale vybírat můžete hned ze tří úrovní výbav a dlouhého seznamu příplatkových prvků, ceny začínají již na úrovni 329 900 Kč.
Jisté naopak je, že se rozhodně nedočkáme sportovní varianty RS. Tu ostatně nenabízela Škoda ani pro minulou generaci. Což je škoda, protože závodní verze Škody Fabia R5 slavila velké úspěchy na rychlostních zkouškách rallye po celém světě, takže by si rychlejší sériový model zasloužila – nakonec vznikla jen výroční edice R5, která však měla k ostrému sportovnímu modelu daleko. Bezpochyby ale automobilka přijde alespoň s populárním sportovním paketem Monte Carlo (věříme, že bude představen již za pár měsíců), který dodá běžnému modelu trochu větší porci atraktivity. Pravděpodobně se můžete těšit i na dobrodružně laděný paket Scoutline.
Nová Škoda Fabia se začne vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi již v červnu, první vozy dorazí k zákazníkům pravděpodobně v září. Objednat si ji však můžete již teď, ceny startují na částce 329 900 Kč a tady se můžete podívat, co za své peníze dostanete, respektive se inspirovat k připlácení za vyšší výbavy.