Článek
Jak již víme z vyjádření nového šéfa automobilky Škoda pana Thomase Schäfera, zcela nová čtvrtá generace Škody Fabia bude na rozdíl od svého předchůdce postavena na moderní platformě MQB (A0) – stejně jako aktuální modely Audi A1, VW Polo a Seat Ibiza. Co z toho pro nový model plyne?
- Moderní design – nová Fabia bude následovat designový směr daný Scalou a Octavií. Nečekejte žádné módní výstřelky, ale poctivý, vkusný design, co stárne se ctí.
- Dostatek prostoru – Současná Fabia stále patří k nejprostornějším autům ve své třídě a její nástupce nabídne přinejmenším stejnou prostornost pro posádku i její zavazadla. I vzadu se tak pohodlně usadí dospělí a v kufru hatchbacku bude minimálně 330 litrů prostoru pro zavazadla.
- Více pohodlí – Platforma MQB přináší chytrá technická řešení a vylepšené komponenty, které povedou k vyššímu jízdnímu komfortu na palubě a nižší hlučnosti. To majitelé současných trojkových Fabií určitě rádi uslyší...
- Propracovanější interiér – Pokud zvenku trojková Fabia drží krok s konkurencí, uvnitř její pokročilý věk bezpečně poznáte. Novinka proto převezme architekturu představenou v nové Scale a Octavii (tedy s velkým tabletem na vršku palubní desky).
- Spousta praktičnosti – Škoda si zakládá na svých šikovných Simply Clever řešeních a není důvod pochybovat, že jimi nová Fabia nebude nacpaná až po střechu. Schválně, jakou praktickou novinkou nás Škoda asi překvapí...?

Poslední Simply Clever novinkou byl trychtýř integrovaný do víčka nádobky ostřikovačů. Co přijde příště?
- Moderní technologie – Neočekávejte nic menšího než nejnovější dotykový infotainment s online službami a mobilní konektivitou, těšit se můžete i na virtuální kokpit. Zkrátka vše, co dnešní náročný zákazník očekává.
- Špičkovou bezpečnost – Kdo dnes v nárazovém testu nedostane pět hvězdiček, je břídil. Takže s nejvyšším hodnocením bezpečnosti můžete počítat, stejně jako se zástupem jízdních asistentů – nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu a mnoho dalších vychytávek z oblasti aktivní bezpečnosti.
- Tříválcové benzinové motory – Diesely v téhle třídě nikdo nekupuje a čtyřválce jsou drahé, proto bude nabídka motorizací Fabie stát (stejně jako teď) na atmosférických a především přeplňovaných tříválcích nové generace, které jsou kultivované, úsporné a dostatečně živé. Není tedy třeba litovat.
- Žádná elektrifikace – čistě elektrická verze se ještě nekoná, zapomeňte i na hybridy v jakékoliv formě, to je pro Fabii zbytečně drahá technika. Časem bychom se však mohli dočkat alespoň mild-hybridní formy, která sníží spotřebu aspoň o pár deci...
- Rekreační sportovec – Na ostrou verzi RS zapomeňte, ta se konat nebude (i když by si to s ohledem na úspěchy závodní Fabie R5 zasloužila!). Těšit se ale můžete na lehce sportovní variantu Monte Carlo, která se těší velké oblibě díky kombinaci fešáckých designových doplňků a lehce sportovní jízdy.
- Kombi bude! – Oficiálně to ještě nikdo neřekl, ale naše zprávy ze zákulisí naznačují, že praktičtější verze Fabie by měla v nabídce přeci jen vydržet. A to je skvělá zpráva!
- Rozumné ceny – Aby Fabia uspěla, musí si udržet dostupnou cenu. Dnes začíná na 280 tisících a novinka by se od ní ani přes četná technická vylepšení neměla nejspíš o mnoho lišit. Pokud za částku kolem 350 tisíc nekoupíte použitelné auto, bude mít Škodovka problém...
Tolik zatím praví naše zasvěcené spekulace, více budeme vědět, až bude nová Škoda Fabia v první polovině příštího roku oficiálně představena. První auta by k zákazníkům měla dorazit ještě před koncem roku 2021.