Článek
Jak již víme z vyjádření nového šéfa automobilky Škoda pana Thomase Schäfera, zcela nová čtvrtá generace Škody Fabia bude na rozdíl od svého předchůdce postavena na moderní platformě MQB (A0) – stejně jako aktuální modely Audi A1, VW Polo a Seat Ibiza. Co z toho pro nový model plyne?
- Moderní design – nová Fabia bude následovat designový směr daný Scalou a Octavií. Nečekejte žádné módní výstřelky, ale poctivý, vkusný design, co stárne se ctí.
- Dostatek prostoru – Současná Fabia stále patří k nejprostornějším autům ve své třídě a její nástupce nabídne přinejmenším stejnou prostornost pro posádku i její zavazadla. I vzadu se tak pohodlně usadí dospělí a v kufru hatchbacku bude minimálně 330 litrů prostoru pro zavazadla.
- Více pohodlí – Platforma MQB přináší chytrá technická řešení a vylepšené komponenty, které povedou k vyššímu jízdnímu komfortu na palubě a nižší hlučnosti. To majitelé současných trojkových Fabií určitě rádi uslyší...
- Propracovanější interiér – Pokud zvenku trojková Fabia drží krok s konkurencí, uvnitř její pokročilý věk bezpečně poznáte. Novinka proto převezme architekturu představenou v nové Scale a Octavii (tedy s velkým tabletem na vršku palubní desky).
- Spousta praktičnosti – Škoda si zakládá na svých šikovných Simply Clever řešeních a není důvod pochybovat, že jimi nová Fabia nebude nacpaná až po střechu. Schválně, jakou praktickou novinkou nás Škoda asi překvapí...?
- Moderní technologie – Neočekávejte nic menšího než nejnovější dotykový infotainment s online službami a mobilní konektivitou, těšit se můžete i na virtuální kokpit. Zkrátka vše, co dnešní náročný zákazník očekává.
- Špičkovou bezpečnost – Kdo dnes v nárazovém testu nedostane pět hvězdiček, je břídil. Takže s nejvyšším hodnocením bezpečnosti můžete počítat, stejně jako se zástupem jízdních asistentů – nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, sledování mrtvých úhlů, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu a mnoho dalších vychytávek z oblasti aktivní bezpečnosti.
- Tříválcové benzinové motory – Diesely v téhle třídě nikdo nekupuje a čtyřválce jsou drahé, proto bude nabídka motorizací Fabie stát (stejně jako teď) na atmosférických a především přeplňovaných tříválcích nové generace, které jsou kultivované, úsporné a dostatečně živé. Není tedy třeba litovat.
- Žádná elektrifikace – čistě elektrická verze se ještě nekoná, zapomeňte i na hybridy v jakékoliv formě, to je pro Fabii zbytečně drahá technika. Časem bychom se však mohli dočkat alespoň mild-hybridní formy, která sníží spotřebu aspoň o pár deci...
- Rekreační sportovec – Na ostrou verzi RS zapomeňte, ta se konat nebude (i když by si to s ohledem na úspěchy závodní Fabie R5 zasloužila!). Těšit se ale můžete na lehce sportovní variantu Monte Carlo, která se těší velké oblibě díky kombinaci fešáckých designových doplňků a lehce sportovní jízdy.
- Kombi bude! – Oficiálně to ještě nikdo neřekl, ale naše zprávy ze zákulisí naznačují, že praktičtější verze Fabie by měla v nabídce přeci jen vydržet. A to je skvělá zpráva!
- Rozumné ceny – Aby Fabia uspěla, musí si udržet dostupnou cenu. Dnes začíná na 280 tisících a novinka by se od ní ani přes četná technická vylepšení neměla nejspíš o mnoho lišit. Pokud za částku kolem 350 tisíc nekoupíte použitelné auto, bude mít Škodovka problém...
Tolik zatím praví naše zasvěcené spekulace, více budeme vědět, až bude nová Škoda Fabia v první polovině příštího roku oficiálně představena. První auta by k zákazníkům měla dorazit ještě před koncem roku 2021.