Článek
Nová Škoda Enyaq iV sice patří mezi elektrická auta, ovšem to nutně neznamená, že automaticky spadá do kategorie nebezpečných vozidel. Schválně si o této problematice přečtěte náš článek vytvořený s Hasičským záchranným sborem České republiky, tam se totiž dozvíte, že to s těmi požáry elektromobilů zase není tak horké, zatím.
Bzučící SUV během nárazových testů excelovalo především v oblasti bezpečnosti posádky, kdy si za ochranu dospělých odneslo 94 % pozitivní hodnocení a za dětské pasažéry rovných 89 % z maximálně možného dosažitelného počtu bodů. Ve všech dalších oblastech se kladné hodnocení ustálilo na solidních 86 %, a to i přes to, že posuzovací kritéria byla v roce 2020 znovu zpřísněna.
Ke skvělým výsledkům autu pomohlo též devět airbagů včetně centrálního, umístěného mezi předními sedadly. Svoje zásluhy si připisuje rovněž technologie proaktivní ochrany posádky, a také armáda asistentů. Ostatně podívejte se na přiložené video.
Pětihvězdičková krasojízda mladoboleslavské automobilky tedy pokračuje. Stačí se podívat na výsledky crash testů Karoqu, Kodiaqu, Octavie, Kamiqu a dalších současných modelů. Ačkoli se to odpůrcům tuzemské značky nebude líbit, tak fakta hovoří jednoznačně – škodovky jsou bezpečné, i ty elektrické.
Na druhou stranu dodáváme, že málokterý moderní vůz od renomovaného výrobce v evropských bezpečnostních zkouškách pohoří. Ačkoli najdou se i výjimky, například svěží Dacia Sandero a Logan dostaly jen dvě hvězdy, zejména kvůli slabší ochraně cestujících, chodců a absenci některých asistenčních systémů.