Hlavní obsah

Škoda Enyaq Coupé iV – Menší kufr, zato více stylu

Foto: Škoda Auto

Škoda Auto zveřejnila první oficiální informace týkající se stylovější verze elektrického SUV Enyaq. Konec všem spekulacím o názvu, jde o Enyaq Coupé iV, které nabízí nižší aerodynamický odpor, menší kufr, větší rozměry, delší dojezd a o něco atraktivnější provedení. Na bateriového šviháka si ovšem ještě počkáme, protože do prodeje má jít až začátkem roku 2022.

Článek

Mladoboleslavská Škodovka odhalila první informace ohledně připravovaného Enyaqu Coupé iV a zveřejnila i oficiální fotografie maskovaných prototypů. Z praxe víme, že ke středovému sloupku půjde o totožné provedení jako v případě standardního elektrického SUV, takže odlišnosti očekávejte vzadu, kde se nachází také přepracovaný nárazník s prolisem pro registrační značku.

Foto: Škoda Auto

Zatímco standardní Enyaq má registrační značku na pátých dveřích, Coupé ji nosí na zvýšeném zadním nárazníku

Kufr Coupé iV je o 15 litrů menší než u klasiky, má tedy objem 570 litrů. Z hlediska rozměrů novinka narostla jen o milimetry, jelikož její délka činí 4 653 mm (+4 mm), výška 1 617 mm (+1 mm), zatímco šíře 1 879 mm a rozvor náprav 2 765 mm zůstávají totožné s Enyaqem iV.

Zajímavost se váže ke střeše, již bude tvořit největší okno, jaké kdy Škoda Auto u svých aut použila. Jednak se tak stalo kvůli designu, ale také kvůli životnímu prostoru vzadu – to aby se do druhé řady vešli i vysocí lidé.

Foto: Škoda Auto

Coupé iV nepřipouští moc kompromisů, dozadu se vejdou i vysocí lidé

Atraktivní SUV-kupé má lepší hodnotu součinitele odporu vzduchu (cx 0,247), a proto se chlubí delším dojezdem o 10, respektive až 15 kilometrů na jedno nabití.

K mání by vůz měl být začátkem příštího roku, a to ve variantách s bateriemi o kapacitě 62 kWh (58 kWh využitelných) nebo 82 kWh (77 kWh využitelných), zatímco z hlediska výkonových provedení bude možné vybírat z naladění na 132 kW, 150 kW a 195 kW. Vyloučen není ani ostřejší derivát RS. Ptáte se na nejvyšší papírový dojezd? Vrcholová zadokolka s největším akumulátorem má údajně zvládnout ujet více než 535 kilometrů bez nutnosti nabíjet. Ale všichni víme, jak to v praxi chodí…

Škody Enyaq iV i Coupé iV se budou vyrábět v Mladé Boleslavi na stejné lince s Octavií. Za rok se zde rozjede taktéž produkce trakčních baterií, které Škodovka doposud musí dovážet. A jestli je o vůz zájem? Enyaqů už vzniklo kolem 30 tisíc, přičemž většina z nich putovala do Německa, Norska a Nizozemska. Na území Česka se letos (do 8/2021) zaregistrovalo celkem 459 kusů, což Enyaqu iV vyneslo 19. pozici ze 72 možných v segmentu SUV-C.

Načítám