Hlavní obsah

Škoda dostává na starost globální platformu MQB-A0

Foto: Škoda Auto

Kushaq se na indickém trhu osvědčil, brzy jej bude následovat Slavia. Podobným směrem by se mohly ubírat i další trhy s vysokým potenciálem růstu

Vozy jezdící na platformě MQB-A0. To je pole působnosti, které od nynějška mateřský koncern Volkswagen zcela svěřil do rukou automobilky Škoda. Na základě této platformy bude probíhat vývoj modelů pro trhy s vysokým potenciálem růstu – tedy například Indie, Rusko, Afrika či země Latinské Ameriky. Je to poprvé, co Škoda Auto přebírá odpovědnost za globální platformu.

Článek

Poměrně nedávno jsme se dozvěděli, že Škodovka dostala na starosti platformu MQB-A0-IN, kterou sama přizpůsobila pro potřeby Indie a na které bude jezdit zbrusu nový model Slavia, exkluzivní pro tamní trh.

Foto: Škoda Auto

Mezi jeden z klíčových modelů patří i nastávající model Slavia, který se pro indický trh představí již brzy – zatím jej známe jen takto, zahalený v kamufláži

Nyní však česká automobilka přebírá zodpovědnost za globální platformu – to znamená, že všechny modely, které budou jezdit na verzi platformy MQB s koncovým označením A0, bude mít na starosti právě Škoda Auto. Má na to dostatečně vysokou odbornost v oblasti vývoje, schopnost koordinace daných produktů a v neposlední řadě i řadu zkušeností ze segmentů v jednotlivých regionech.

„Jsem přesvědčen, že na základě platformy MQB-A0 se nám podaří získat spoustu nových zákazníků a posílíme postavení celého koncernu v takzvaných vstupních segmentech,“ nešetřil entuziasmem Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. Na české spotřebitele to možná nemá přímo zásadní dopad, ale pro automobilku jako takovou nesporný – platforma MQB-A0 se bude používat po celém světě a budou na ní jezdit všechny nové modely ve vstupních segmentech, půjde tedy převážně o malé vozy a vozy nižší střední třídy.

Zvláštní pozornost potom bude věnována Indii, Rusku, Africe, Latinské Americe či zemím Sdružení národů jihovýchodní Asie (neboli jinak také ASEAN). Právě tyto trhy mají dle analytiků automobilky do budoucna největší potenciál, a budou tak hrát klíčovou roli v otázce zisků.

Foto: Škoda Auto

Rok 2021 byl pro mladoboleslavské rokem růstu – a polevit rozhodně nehodlají

Začátkem června byla v závodě Chakan v indické Púně zahájena sériová výroba modelu Kushaq. Jde prakticky o úplně první sériový model, založený na platformě MQB-A0, zde s přídomkem „IN“, neboť jde o verzi uzpůsobenou pro indický trh – na stejném základu by podle všeho měl jezdit i typ Slavia, který bude druhým v pořadí speciálně navrženým pro Indii.

Platforma se však osvědčila, a tak je v úmyslu ji použít i pro další modely koncernu Volkswagen a Škoda. Model Kushaq, původně zamýšlený pouze pro indický trh, se navíc plánuje nabízet i na dalších, rychle se rozvíjejících trzích. Česká automobilka v této oblasti očekává růst i v oblasti personálu – a to pochopitelně znamená i nové zaměstnance, zejména v oblasti vývoje.

Načítám