Hlavní obsah

Širší rovná se lepší? Prior pořádně nafouknul McLaren 720S

Foto: Prior Design

Když si někdo pořídí vůz značky McLaren, nepředpokládá se, že na něm bude chtít něco měnit. Jenže jak víme, výrobce míní a tuning mění – proto se dnes můžeme dočkat „vylepšení“ takového stroje, jakým je mocný McLaren 720S. Německý úpravce nejenže přidal nějaké ty spoilery, nová kola a zadní křídlo, on „sedmsetdvacítku“ ještě i rozšířil. A to pořádně. Jednoho by napadlo, že to snad není nutné, ale na druhou stranu – co kdybyste měli náhodou tu smůlu a na světlech vedle vás zastavila další „obyčejná“ 720S? Jak by pak obyčejný smrtelník poznal, že máte peněz na rozhazování?

Článek

Individualizace a odlišování je dnes, zdá se, vším. Proto se úpravcům tak dobře daří. Německá tuningová firma Prior Design se sídlem v Kamp-Lintfortu, ležícím 40 km západně od Essenu, už má na trhu nějaký ten rok praxe. Díky tomu si troufnou na všechno od BMW řady E46 až po Ferrari nebo Rolls-Royce. Naštěstí jde zpravidla o úpravy poměrně decentní, týkají se hlavně pár spoilerů, nových kol, případně laku.

Foto: Prior Design

720S od Prior Design připomíná spíš závodní auto než tuningový speciál

Pravda, tato konkrétní úprava je cokoliv, jen ne decentní, ale na druhou stranu si zachovává i nějaký ten vkus, na rozdíl od jiných. Přesto si nemyslíme, že McLaren 720S by byl auto, na které byste se podívali a znuděně se otočili. V Prioru se však rozhodli vytvořit bodykit speciálně pro 720S, ba co víc, těchto kreací vznikne pouze deset kusů.

Základním stavebním kamenem každého rozšíření bodykitem je pochopitelně pořádné vytažení blatníků do stran, což tady Prior zvládá na jedničku. Kit se vpředu skládá ze šesti dílů a vzadu ze dvou, a aby to vše pěkně ladilo dohromady, byl doplněn o nové boční prahy, širší nárazníky a ještě mohutné zadní křídlo, pod kterým se navíc tyčí difuzor.

To má samozřejmě spoustu výhod. Jednak se už nemusíte bát, že si vás někdo náhodou nevšimne, ale do podběhů se také vejdou větší kola. V tomto případě jde o slupky s rozměrem 245 mm vpředu a vzadu dokonce 345 mm, přičemž vpředu mají průměr 20, a vzadu dokonce 21 palců. Profil je přitom tak nízký, že máme vážné pochybnosti, zda není na ráfcích jen natřený.

Pohonná jednotka překvapivě zůstala naprosto beze změn. Stále tu je tedy poctivý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo přímo od McLarenu s výkonem 720 koní a 770 Nm. Pravda, čekali jsme možná o kapku víc, ale i přes „standardní“ výkon se díky bleskurychlé dvouspojkové převodovce dostane z klidu na stovku hravě pod tři vteřiny. Což je vzhledem k náhonu výhradně na zadek velmi slušné.

Po nesmyslných úpravách a nechutných replikách tu tedy konečně máme povedený tuning – v Prioru zkrátka vědí, co dělají. V této limitované edici má navíc každý díl odpovídající sériové číslo a dostanete k tomu i certifikát kvality – takhle by to šlo. Nedá se sice říct, že je takováto úprava nezbytně nutná, na druhou stranu však neuškodí, vidět jednou za čas tuning, u kterého očividně nikdo nevypil dvě lahve tequily. Ano, Mansory, tím myslíme tebe…

Načítám