Článek
Simca uvedla hatchback 1100 v roce 1967. Oproti domácí Škodě 1000 MB bylo tohle auto vážně velmi moderní. Progresivní francouzská automobilka se s tím ale nespokojila a rozhodla se, že uvede mnohem více verzí. Dělala se užitková varianta i crossover Matra Rancho. Já ale dnes chci mluvit o sportovní variantě 1100 Ti, která přišla na trh v roce 1974.
K pohonu Simcy sloužila atmosférická čtyřválcová třináctistovka s výkonem 82 koní. Ta byla spojena se čtyřstupňovým manuálem, přes který šel výkon na přední kola. Maximální rychlost byla 163 km/h, což bylo na svou dobu slušné číslo. Netradiční byla i nabídka pětidveřové karoserie, tehdy měly silnější verze většinou o jeden pár dveří méně.
Simca do vrcholné verze dávala i slušnou výbavu. Nechyběla přídavná dálková světla, mlhovky a litá kola. Dobrá výbava byla také v interiéru, kam Simca dala sportovní volant, nastavitelné opěrky hlavy na přední sedadla a ukazatel tlaku oleje. Jak je vidět, definici ostrého hatchbacku splnila Simca dokonale, škoda, že později se z automobilové nabídky tato značka vytratila.