Hlavní obsah

Silniční klon speciálu pro Le Mans s výkonem 1 400 koní

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Závodní speciál pro Le Mans, který se (snad) dočká i silniční verze

Americká společnost miliardáře Jamese Glickenhause má ambiciózní plán postavit silniční verzi svého závodního speciálu pro Le Mans. Vůz Scuderia Cameron Glickenhaus se ale bude vyrábět jen tehdy, pokud se sejde dostatek objednávek.

Článek

O Jamesi Glickenhausovi jsme na Garáži už několikrát psali, naposledy to bylo o jeho sbírce aut. Tento sedmdesátiletý chlapík za svůj život nejenže shromáždil unikátní kolekci a nechal si postavit od Ferrari zakázkový prototyp, ale taky investoval spoustu svých peněz do závodního týmu a do vývoje závodního speciálu, se kterým začal závodit v seriálu VLN na Nordschleife. No a k závodnímu speciálů rovnou vyrobil i „sériové“ auto SCG 003 Stradale, které není limitované technickými předpisy FIA, a díky tomu je ještě o chlup silnější a rychlejší než závodní verze.

A teď se historie, zdá se, opakuje, protože Glickenhaus se chopil příležitosti a začal stavět závodní auto pro 24h Le Mans. „Když organizace ACO a FIA zveřejnily předpisy o zřízení nové špičkové třídy vytrvalostních závodů, tak jsme v tom okamžitě viděli magickou příležitost. Mohli bychom postavit krásné sportovní auto, které bude závodit v nejvyšší třídě WEC a v Le Mans,“ prohlásil Glickenhaus při zveřejňování prvních obrázků a technických údajů o novém autě, které má označení 007.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Práce na vývoji závodního auta neustále pokračují

No a teď se chystá i spuštění objednávek na auto, které bude mít silniční homologaci, a tak s ním budete moci do provozu. „Potřebujeme 24 objednávek, aby byl projekt životaschopný, přičemž každý vůz bude mít cenu 2,3 milionu dolarů,“ sdělil Glickenhaus na Facebooku. „Pokud společnost tyto objednávky nezajistí, budou zákazníkům, kteří zaplatili zálohu, vráceny peníze. Chceme, aby byl náš nový vůz v prodeji nejen v USA, ale taky v Evropě, na Blízkém východě a v Japonsku. Bude to třímístný vůz se sedadlem řidiče uprostřed a s aerodynamickým paketem, který odpovídá standardům LMH.“

Zatímco závodní speciál bude pohánět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l s výkonem 852 koní, tak silniční auto, které nebude svazováno žádnými limity, by mělo mít výkon 1 400 koní. A váha auta by neměla překročit 1 270 kg. Přesnější specifikaci motoru nebo jeho původ zatím společnost neuvedla.

Je nasnadě, že při konstrukci bude použit karbonový monokok a pak spousta dílů z exotických materiálů. Glickenhaus k tomu neřekl nic víc, ale stačí se podívat na fotky z vývoje závodního auta. I silniční auto by mělo mít nicméně pneumatické „nohy“ jako závodní speciál, které majitelům umožní snadno a rychle vyměnit civilní sadu kol za závodní slicky. Cílem je udělat auto, se kterým najezdíte velmi rychlých sto kol na závodním okruhu, ale pak s ním po ose odjedete domů.

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Karbonový monokok a pomocné rámy, které pomáhají držet přední a zadní nápravu a pohonné ústrojí

Podle společnosti Scuderia Cameron Glickenhaus bude silniční model 007S nabízen v USA prostřednictvím autorizovaných dealerů a ve světě dle dohody. Pokud vše půjde podle plánu, tak se první vozy dostanou k majitelům do dvou let po uzavření všech čtyřiadvaceti objednávek.

Související témata:
Načítám