Článek
TSK tvrdí, že má plně připraveny sklady posypového materiálu, techniku ale i automatický protinámrazový systém. A my doufáme, že to tak opravdu je, protože TSK má ve své správě 2 216 kilometrů z 3 762 kilometrů komunikací na celém území hlavního města, což rozhodně není málo. Zbylý počet komunikací, o délce 1 546, spravují ostatní správci. Praha je, co se údržby silnic týče, rozdělena na tři základní kategorie. Nejvýznamnější dopravní tepny jsou zařazeny do I. pořadí a TSK zde, ostatně, jak nařizuje zákon, zmírňuje následky a závady ve sjízdnosti do 4 hodin od výjezdu techniky.
U páteřních komunikací, označených jako I.a, se doba zkracuje na 2 hodiny od výjezdu. Místní komunikace zařazené do II. a III. pořadí přicházejí na řadu až po ošetření nadřazených komunikací a to do 12 hodin a u komunikací III. pořadí platí, že se začíná po úklidu komunikací I. a II. pořadí nejpozději však do 48 hodin.
Pro první pořadí je připraveno 71 sypačů, pro druhé a třetí pořadí 51 mechanizmů s tím, že, pokud budou volné sypače z prvního pořadí, mohou pomoci. K tomu má TSK dvě sněhové frézy, které pomohou s velkými závějemi a jeden sypač speciálně pro operativní zásahy Integrovaného záchranného systému, tedy hasičů, záchranky a policistů. Pokud vás, ostatně stejně jako nás, zaujaly pouze dvě frézy, pak nezapomínejme na to, že v Praze nebyly závěje, které by je vyžadovaly, už řadu let. Frézy tedy nejsou nijak zvlášť potřeba.
K tomu všemu má TSK plně připraveny a řádně vyzkoušeny lokality s automatickým protinámrazovým postřikem. Ty každou zimu fungují asi nejlépe, jen tento chemický koktejl není úplně dobrý pro naše auta. Ovšem bezpečnost má přednost před autem, o tom žádná. Tyto lokality najdete na Vysočanské radiále (přemostění Kbelské), Vysočanské estakádě, Wilsonově (přemostění u Bulhara), ulici K Barrandovu (sjezd na Barrandovský most), na Jižní spojce (přemostění u Mitasu), ve Strahovském tunelu (přemostění Plzeňské ulice) a Pod Krejcárkem. Tak uvidíme, jak se TSK první, a i všechny následné sněhové nadílky podaří letošní zimu řešit. Buďme ale shovívaví. Silničáři nemohou být naráz všude a věřme, že opravdu dělají vše proto, aby nám, řidičům, zimní cestování co nejvíce zjednodušili.