Hlavní obsah

Šílený Jaguar XE SV odteď také v „civilní“ verzi

Foto: Jaguar

Jaguar XE SV Project 8 je chuligán, který je oficiálně nejrychlejším sedanem na Nürburgringu. Tohle je jeho slušnější a jen o trochu vychovanější bratr

Zdá se, že do Coventry chodilo hodně emailů ohledně lehce okázalého Jaguaru XE SV Project 8, který se stal nejrychlejším sedanem na Nürburgringu. „Chci ho, ale co to křídlo?,“ napsal John. „Je skvělé, ale chci v něm také vozit děti do školy,“ píše Steve. „Zbláznili jste se? Jak mám pacifikovat tchyni, když ji na nebezpečí upozorní už to ohromné křídlo? Koukejte udělat SILNIČNÍ verzi!,“ svěřil se svými řidičskými strastmi Roger.

Článek

Nemůžeme samozřejmě s jistotou potvrdit, že to tak doopravdy bylo, nicméně tady je – cestovní, tedy „Touring“ verze divoké čtyřdveřové kočky. Nenechte se ale zmást, nejde o žádnou šedou myšku – ono totiž jediné, co tu „chybí“, je obří nastavitelné karbonové křídlo, nahrazené nyní decentním spojlerem. A přední spoiler, nebo-li „lízátko“, je teď napevno, aby si nikdo nehrál s aerodynamickým vyvážením auta.

Foto: Jaguar

Jaguar XE SV Project 8 bude ve verzi Touring bez velkého křídla podstatně nenápadnější

Jinak je to ten starý dobrý Jaguar XE SV – osvědčený 5,0l V8 s kompresorem, který dává 600 koní výkonu, a mučí výhradně zadní gumy prostřednictvím osmistupňového automatu ZF. Pokud budete precizní na plynu (resp. odoláte pokušení pořádně zahvízdat pneumatikami), dostanete se na stovku už za 3,3 vteřiny. Co se ale týká maximální rychlosti, máme pro vás špatné zprávy – ta se snížila z 320 km/h na ubohých 300 za hodinu. Inu, co se dá dělat. Je fakt, že je to přece jen „civilní“ verze…

XE SV jako takové není jen „iks-éčko“ s křídlem a silnějším motorem. Podle Jaguaru je to až na střechu a přední dveře úplně jiné auto, přičemž celé šasi muselo být předěláno, aby se do něj vešel velký osmiválcový motor. Také má chytré a velmi drahé odpružení, které mu dovoluje být v jednu chvíli okruhovou pilou, a ve druhé chvíli civilizovaným rodinným sedanem. K mání bude ve čtyřech barvách: oranžová Valencia Orange, modrá Velocity Blue, kovově šedá Corris Grey Satin, a samozřejmě také britská závodní zelená.

A teď pozor! Pokud si říkáte, že by to mohlo být snesitelné auto i pro denní ježdění, jednak vám tuto volbu schvalujeme, ale druhak vás musíme upozornit, abyste ihned začali jednat a nic neodkládali, protože XE SV ve verzi Touring vznikne v pouhopouhých 15 kouscích!

Související témata:
Načítám