Článek
Nemůžeme samozřejmě s jistotou potvrdit, že to tak doopravdy bylo, nicméně tady je – cestovní, tedy „Touring“ verze divoké čtyřdveřové kočky. Nenechte se ale zmást, nejde o žádnou šedou myšku – ono totiž jediné, co tu „chybí“, je obří nastavitelné karbonové křídlo, nahrazené nyní decentním spojlerem. A přední spoiler, nebo-li „lízátko“, je teď napevno, aby si nikdo nehrál s aerodynamickým vyvážením auta.
Jinak je to ten starý dobrý Jaguar XE SV – osvědčený 5,0l V8 s kompresorem, který dává 600 koní výkonu, a mučí výhradně zadní gumy prostřednictvím osmistupňového automatu ZF. Pokud budete precizní na plynu (resp. odoláte pokušení pořádně zahvízdat pneumatikami), dostanete se na stovku už za 3,3 vteřiny. Co se ale týká maximální rychlosti, máme pro vás špatné zprávy – ta se snížila z 320 km/h na ubohých 300 za hodinu. Inu, co se dá dělat. Je fakt, že je to přece jen „civilní“ verze…
XE SV jako takové není jen „iks-éčko“ s křídlem a silnějším motorem. Podle Jaguaru je to až na střechu a přední dveře úplně jiné auto, přičemž celé šasi muselo být předěláno, aby se do něj vešel velký osmiválcový motor. Také má chytré a velmi drahé odpružení, které mu dovoluje být v jednu chvíli okruhovou pilou, a ve druhé chvíli civilizovaným rodinným sedanem. K mání bude ve čtyřech barvách: oranžová Valencia Orange, modrá Velocity Blue, kovově šedá Corris Grey Satin, a samozřejmě také britská závodní zelená.
A teď pozor! Pokud si říkáte, že by to mohlo být snesitelné auto i pro denní ježdění, jednak vám tuto volbu schvalujeme, ale druhak vás musíme upozornit, abyste ihned začali jednat a nic neodkládali, protože XE SV ve verzi Touring vznikne v pouhopouhých 15 kouscích!