Hlavní obsah

Šílenost bez střechy: Ferrari SP1 od firmy Novitec

Foto: Novitec Group

Je vůbec vhodné nechat upravit tak vzácné auto, jako je nedotknutelná Monza SP1?

Bavorská tuningová firma Novitec už v dnešní době patří mezi zavedené hráče. Známá je radikálním, zpravidla však stále relativně vkusným designem, který ve většině případů doplňuje o horentní nárůst výkonu, takže nás od ní překvapí jen máloco. S jejich novým „produktem“ se to však povedlo, neboť úpravce se rozhodl světu představit zlepšené už tak velmi výkonné a velmi nápadné Ferrari Monza SP1, jehož výrobní kvóta čítá pouhých 499 kusů…

Článek

Maranello poctilo motoristický svět výrobou hned dvou úžasných roadsterů bez střechy – typů Monza SP1 a Monza SP2. Snadné poznávací znamení je, že SP1 je jednosedadlová varianta, SP2 potom dvousedadlová. Oba vozy stojí obří sumu peněz. Oba vznikly pouze v omezených sériích, čítajících pouhých pár set kusů. Koho by proboha napadlo upravovat takové auto, které je již od svého zrodu odsouzeno k tomu, stát se jednoho dne klasikou?!

Foto: Novitec Group

Focení upraveného Ferrari Monza SP1 od Novitec Group probíhalo na původním okruhu v Monze, který se používal v šedesátých letech

V Novitecu jsou však přesvědčeni, že takových lidí by se pár našlo, a tak představili tento odvážný a zároveň kupodivu decentní tuning vzácného vozu se vzpínajícím se hřebcem na kapotě. Úprava zahrnuje zbrusu nová kovaná kola Vossen o rozměru 21 palců vpředu a dokonce 22 palců vzadu. Ta jsou doplněna ještě podvozkem sníženým o 35 milimetrů. Úprava je dostupná i pro dvousedadlovou variantu SP2.

Vizuální výsledek je sice skvělý, nemůžeme se však ubránit dojmu, že takové úpravy nemusí mít stoprocentně kladný vliv na kvalitu jízdy a chování auta. Na druhou stranu se hodí říct, že v Novitecu už nějaké ty zkušenosti mají, tak snad vědí, co dělají. Kromě sníženého podvozku a slušivých kol je tu také zbrusu nový (rozumějte hlučnější) výfukový systém, který je vybaven obložením ze zlata pro lepší rozptýlení tepla. Ano, z podobného důvodu používal McLaren F1 rovněž zlato přímo v motorovém prostoru.

Samotný výfuk je potom ze slitiny zvané Inconel, která se používá ve Formuli 1 a také v leteckém a kosmickém průmyslu. V kabině je potom ovladač, kterým může řidič nastavovat otevření klapek ve výfuku, a tím pádem hutnost zvukového doprovodu.

Foto: Novitec Group

Novitec vám rád přizpůsobí i interiér vozu, pokud byste náhodou nebyli s prací přímo z Maranella stoprocentně spokojeni.

Ačkoliv jak typ Monza SP1, tak typ Monza SP2 pohání 6,5l atmosférický dvanáctiválec o výkonu 800 koní a 719 newtonmetrů, lidem z Novitecu to nedalo a pár dalších cválajících koníků se ze strojovny rozhodli vydolovat. Výsledkem je 833 koní a 780 newtonmetrů točivého momentu.

Ze zrychlení z klidu na stovku výkonový nárůst ukrojil však pouze jednu desetinu vteřiny, to teď činí 2,8 vteřiny. Větší rozdíly se pak projeví ve vyšších rychlostech, my bychom si však nestěžovali. S dostatečně nízkým provozem na německém Autobahnu pak je řidič schopen hravě přesáhnout 300 km/h, ovšem o kolik, to se přesně neví. A to se bavíme o autě, které nemá střechu, čelní sklo ani boční okna.

Novitec také mile rád vyhoví těm nevděčníkům, kterým by byla málo personalizace interiéru poskytnutá přímo továrnou. To znamená potažení kůží a Alcantarou v různém poměru i barevných kombinacích.

Nejdůležitější však nakonec bude jedna otázka – stojí to vůbec za to? Vzhledem k charakteru a výjimečnosti modelu Monza je totiž poměrně velké riziko, že majitelé podstoupením úpravy budou riskovat ztrátu na ceně. Na druhou stranu je pravda, že by sběratelé za řekněme za třicet let jistě ocenili výjimečnou edici Ferrari ve výjimečné úpravě od renomovaného úpravce, kdo ví.

Související témata:
Načítám